| | U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima kolokvijuma, ispita i sl., a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi rada na predmetu, profesiji nastavnik...
Kontakt podaci predmetnih nastavnika:
Saradnik u nastavi: Jelena Medar, jelenamedar95@hotmail.com
Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h
U redovnim okolnostima nastava na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom se odvija u prolećnoim semetru,sredom u dva termina:
I 9.45-13h
II 13.15-16.30h
AKTUELNA OBAVEŠTENJA ZA STUDENTE 2019-20 ŠKOLSKE GODINE
U toku vanrednog stanja izazvanog korona virusom konsultacije će se odvijati mailom.
Nastava se nastavlja na daljinu. Svake nedelje ću ovde postavljati materijale koji prate teme kojima bismo se inače bavili na časovima. Prezentacije su izmenjene (u odnosu na one koje bi bile kori['ene u nastavi uživo) i u njima su dodata objašnjenja i zadaci. Neki od zadataka predstavljaju predlog kako da pristupite čitanju, sugerisani su za Vaš individualni rad. Neki zadaci podrazumevaju da nešto uradite i pošaljete na adresu opdnastava@gmail.com
kao pokazatelj Vaše "aktivnosti na času." Ostaju i ideje za pisanje eseja... koje mogu biti deo Vašeg učenja, a mogu postati i deo portfolija!
Tu je i podsetnik na literaturu koja je u vezi sa temama kojima se bavimo. Ukoliko ste na vreme nabavili literaturu - čitajte i nju.
Dakle, pratite uputstva na slajdovima, čitajte slajdove, materijale u prilogu, kao i literaturu!
Najveći broj časova uz to je organizovan i preko Zoom aplikacije, sredom - kada bi i inače bili naši časovi. Potrebno je da redovno izlazite na moodle, kako biste bili informisani o aktivnostima i kako biste mogli da dobijete poziv na Zoom sastanak - odnosno Zoom časove.
Želim Vam zdravlje, što manje problema i uspeh u učenju!
Rezultati ispita i upis ocena
Molimo Vas da, ukoliko niste u mogućnosti da dodjete na upis ocene, indeks pošaljete po nekom od kolega ili kažete po kolegi koji dolazi da treba da Vam unesem ocenu u elektronski zapisnik.Budući da je moguće da portfolio radite i u nekom od narednih rokova, ocene Vam neće biti unete ukoliko niko ne dođe da potvrdi da se slažete sa ocenom i da treba da je unesem.
NAPOMENA O NAČINU NA KOJI SU RAČUNATI BODOVI ZA AKTIVNOSTI
Ukupan broj aktivnosti u kojima ste mogli učestvovati tokom semestra je 15 (to su aktivnosti evidentirane na drugoj strani u tabeli). Budući da je maksimalan broj bodova za aktivnost 10, do broja bodova koje ste dobili za aktivnost tokom semestra u konačnoj oceni se došlo računanjem srazmere (množenjem sa 0,8).
Septembarski rokovi su bili poslednji u kojima ste mogli polagati jedan od kolokvijuma. U novoj školskoj godini morate polagati ispit u celini.
REZULTATI ISPITA U FEBRUARSKOM ROKU I UPIS OCENA
Rezultati studenata koji su položili ispit 10.2.2021., kao i rezultati predatih predispitnih zadataka nalaze se u evidenciji o studentskim aktivnostima. Izuzetak je test jednog studenta čiji bodovi nisu uneti u evidenciju zbog nečitkosti rukopisa, iako jeste položio ispit i dobio 32 poena (student je Miloš M., prezime je nečitko)
Studenti mogu uneti ocene i-ili imati uvid u svoj test u četvrtak, 11.2. od 10.30-11h.
-
_________________________________________________________
Literatura:
Zbirku tekstova sa spiska literature za ovaj predmet možete kopirati u kopirnici "Leptirić" (Zmaj Jovina 7, u pasažu).
Ova dva naslova možete preuzeti u elektronskoj formi.
1 . Stančić, M., M. Mitrović & L. Radulović (2013). From glorifying method toward post-method stance: Searching for quality of teaching/learning; in M. Despotović & E. Hebib (Eds.), Contemporary issues of education quality (p.41-55). Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute for Pedagogy and Andragogy; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD. [превод текста], koji možete preuzeti ovde.
2. Radulović, L.(2016), Slike o nastavniku između moderne i postmoderne (36-46, 46-52, 59-64, 64-70, 70-78), koju možete preuzeti ovde.
http://www.f.bg.ac.rs/con/ispiti
|
ZA STUDENTE KOJI SU SLUŠALI PREDMET RANIJIH GODINA:Informacije o načinu polaganja ispita (predispitnim i ispitnim obavezama) i tabele sa brojem poena za dosadašnje obaveze možete pronaći OVDE!
Evidenciju poena za studente koji su predmet slušali 2017/18 možete pogledati ovde!
|
| | | 1 |
Prvi susret bio je osmišljen tako da se svi malo bolje upoznamo, podelimo svoja očekivanja od nastave na ovom predmetu, kao i da svi zajedno razmislimo o mogućim teškoćama u radu i načinima njihovog prevazilaženja. Pored toga, pokušali smo da vas podstaknemo da razmišljate o sopstvenom odnosu prema nastavničkoj profesiji.
Na času je predstavljen program predmeta (ciljevi, teme, načini rada, obaveze i odgovornosti, način ocenjivanja...). Program predmeta možete naći u prilogu, u uvodnom predstavljanju Kursa (iznad).
Kao što možete videti u programu, jedan deo bodova može se dobiti kroz aktivnosti tokom semestra. Neke od njih ćete raditi na časovima, a neke kao domaći zadatak. Prvi takav zadatak je pisanje kratkog eseja na temu Moja početna fiozofija nastave. Pomoć u pisanju ovog eseja može predstavljati materijal u prilogu (Moja filozofija nastave). Napišite svoj prvi kratak esej na ovu temu i donesite na naredni čas.
|
| | 2 |
Ovaj susret smo započeli aktivnostima čija je svrha bila da podstaknu studente na razmišljanje o pitanjima kojima ćemo se baviti na ovom predmetu, a koje bi mogle biti relevantne za obrazovanje za nastavničku profesiju. Ove aktivnosti su ujedno demonstracija i objašnjavanje aktivnosti na ovom predmetu. U tu svrhu demonstrirali smo šta znači čitati pedagoški tekst, polazeći od čitanja izvoda iz knjige P.Freirea i odgovaranja na pitanja u Radnom materijalu uz tekst. Nakon toga razgovarali smo o pitanjima koja se otvaraju povodom ovog teksta. Ukoliko niste bili na času,možete i sami pročitati tekst u prilogu i razmisliti o postavljenim pitanjima (Uvod u kurs).
Osim demonsriranja načina čitanja pedagoške literature, predstavljeni su i prvi predispitni zadatak Rečnik pojmova (objašnjenje u prezentaciji) i portfolio kao aktivnost koju studenti mogu odabrati da rade tokom ovog kursa (zadatak nije obavezan, ali može biti koristan za razvoj nastavničkih kompetencija, a može doneti i dodatne bodove). O portfoliju, kao i o ovoj aktivnosti na predmetu, možete više saznati u materijalu u prilogu.
Ovo je bio termin u kome ste mogli predati zadatak Moja (početna) filozofija nastave. Svoja razmišljanja o profesiji nastavnik i pitanjima relevantnim za ovu profesiju na početku kursa možete napisati do sledećeg susreta, ako to već niste učinili. Svoje filozofije nastave možete staviti i u portfolio, ukoliko rešite da ga pravite tokom nastave na ovom predmetu. Pomoć za realizaciju ovih aktivnosti možete pronaći u radnim materijalima: Portfolio na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom i Šta je "nastavnička filozofija." Važno je da u toku daljeg učenja na ovom predmetu preispitujete elemente svoje filozofije nastave. Zato obavezno sačuvajte ovaj početni esej.
***
U nastavku smo se bavili temama: pedagogija kao nauka, sistem pedagoških disciplina i odnos pedagogije sa drugim, srodnim naukama. Cilj je bio da se dođe do uvida u to čime se sve bavi pedagogija, koje naučne discipline postoje u pedagogiji i koji su kriterujumi njihove podele, kakav je odnos pedagogije i srodnih nauka (priručni materijal je u prilogu, kao i prezentacija sa časa).
Studenti su imali zadatak da pronađu zajedničke probleme različitih srodnih nauka s pedagogijom, kao i autore koji su značajni i za date nauke i pedagogiju. Nakon toga, grupe su imale zadatak da razmisle o tome koje pedagoške discipline bi trebalo da izučavaju nastavnici. Odnosno, ključno pitanje je bilo: Koje pedagoške discipline mogu da budu važne za nastavnike i zbog čega?
Kao domaći zadatak, možete na padlet platformi postaviti svoje određenje pojma pedagogija, ili svoj komentar na odredjenje drugih studenata. Određenje može biti verbalno (kao što je uobičajeno u rečnicima) ili vizuelno. Detaljnije objašnjenje ovog zadatka možete pronaći u prezentaciji.
Literatura za čitanje:
Gudjons, H. (1994), Pedagogija, Temeljna znanja, Zagreb: Educa, str. 17-24.
|
| | 3 |
Ove nedelje bavili smo se osnovnim pedagoškim pojmovima (vaspitanje, obrazovanje), njihovim međusobim odnosom i odnosom sa nekim drugim pojmovima kao što su socijalizacija, (en/a)kulturacija, manipulacija, indoktrinacija... Prezentacija sa časa i radni materijal (kviz) su u prilogu.
U materijalu kviz nabrojani su neki elementi za definisanje vaspitanja koji proizilaze iz brojnih problema u definisanju vaspitanja i predstavljaju preuska shvatanja ovog pojma. Ovaj materijal možete da koristite u daljem radu, za proveravanje načina na koji razumete vaspitanje i za upoređivanje ovih elemenata sa savremenim shvatanjima u pedagogiji. Na osnovu saznanja o vaspitanju, razmišljajte o tome gde se u vašem iskustvu mogu uočiti primeri “pravog vaspitanja“.Ovo može biti i tema eseja za portfolio.
Jedna od slika o obrazovanju predstavljena je kroz priču o profesoru i skeledžiji (tekst je u prilogu). Na osnovu priče možete da napišete kratak esej na temu: Šta za mene kao budućeg nastavnika znači ova priča.
Literatura za čitanje: * Gudjons, H. (1994), Pedagogija, Temeljna znanja, Zagreb: Educa, str. 143-148, 160-165.
U prezentaciji ćete pronaći još neke pojmove koji bi mogli postati predmet traganja za njihovim značenjem koja biste uneli u Rečnik.
|
|
| | 4 |
Ove nedelje nastavili smo razgovor o obrazovanju. Za obrazovanje se može reći da je stalni predmet promišljanja i proučavanja, ali i polemisanja i preispitivanja, imajući u vidu da se stalno traže nove reforme postojećeg stanja u obrazovanju i da se neprestano traga za nekom novom/drugačijom "idealnom" koncepcijom obrazovanja. Stoga smo se na času bavili različitim savremenim koncepcijama obrazovanja i pitanjem čemu uopšte obrazovanje danas. Prezentaciju sa časa možete naći u prilogu.
U drugom delu časa gledali smo film K.Robinsona i diskutovali o savremenim problemima u obrazovanju i njegovoj svrsi u savremenom svetu, kao i o tome koja koncepcija vaspitanja i obrazovanja u najvećoj meri odgovara pogledu na obrazovanje autora ovog filma. Možete pogledati film i razmisliti o pitanjima:
- O kojim problemima u vezi sa obrazovanjem film govori? Koji stav autor zastupa?
- Koja koncepcija obrazovanja je najbliža autoru? Koju koncepciju kritikuje?
- Šta je Vaš odnos prema pitanjima koje autor postavlja? Čemu služi obrazovanje danas? Čemu bi trebalo da služi – kakvo obrazovanje nam je potrebno? (Da sam ja neko...)
- Od koga zavisi kakvo će obrazovanje biti?
Film mozete pronaći na adresi:
https://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_changing_education_paradigms
Ukoliko želite, možete pročitati deo knjige Najbolje škole, autora Tomasa Armstronga koji se bavi različitim diskursima u obrazovanju: diskursom razvoja čoveka i diskursom akademskog postignuća. Sažet prikaz ovih diskursa možete pronaći u priručnom materijalu u prilogu.Razmislite o tome šta je za Vas smisao - svrha obrazovanja i u kakvom je to odnosu sa stavom T.Armstrnoga.
Evo ideje za još jedan zadatak kroz koji možete učiti o koncepcijama obrazovanja: analizirajte fejsbook stranicu Ministarstva prosvete i pokušajte da odgovorite na pitanja:
- Kako se razume obrazovanje?
- Koja koncepcija je dominantna?
- Šta je Vaš odnos prema tome?
- Kreirajte stranicu kako bise Vi mislili da bi trebalo da izgleda! ili Kreirajte stranicu tako da bude u skladu sa jednom od koncepcija vaspitanja i obrazvoanja o kojima smo učili (humanističkom koncepcijom, interakcionističkom koncepcijom, bihejviorističkom koncepcijom).
Na ista pitanja možete odgovoriti i u vezi sa TV školom koja ovih dana, u situaciji vanrednog stanja, nastoji da nadoknadi nastavu kroz direktni kontakt.
U procesu učenja, takođe, možete analizirati opis časa koji se nalazi u prilogu sa stanovišta: koja koncepcija obrazovanja je dominantna na ovom času? Šta su pokazatelji te koncepcije?
Predlozi tema za pisanje eseja za vaš portfolio mogu biti: Šta je, prema vašem viđenju, svrha obrazovanja i/ili Koja je "najbolja" koncepcija obrazovanja i zašto? (Ako smatrate da vam u tome može pomoći matrica za analizu koju ste popunjavali u grupama na času, takođe je možete naći u prilogu i staviti u svoj portfolio popunjenu). Ono što napišete možete u toku rada na predmetu prepravljati, sređivati, unapređivati, doterivati... dakle, pratiti promene u vašem razumevanju. Ovo vam može koristiti i za pisanje eseja o Vašoj filozofiji nastave na kraju.
I sve druga napredpomenuta pitanja i zadaci mogu biti predmet pisanja koji će postati deo Vašeg portfolija.
Obavezna literatura:
Радуловић, Л. (2016), Слике о наставнику између модерне и постмодерне (36-46) Šira literatura:
* Havelka, N. (2000), Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, str. 104-118.
Armstrong, T. (2008): Najbolje škole, poglavlja Diskurs akademskog postignuća i Diskurs razvoja čoveka (str. 15-79), Zagreb: Educa. * Dostupna u biblioteci odeljenja za pedagogiju (signatura: PEA 42938)
|
| | 5 |
Ove nedelje bavimo se temama: škola kao institucija i zajednica, saradnja aktera školskog života i učenička participacija.
Prateći tekst i zadatke navedene u prezentaciji, potražite odgovore na pitanja:
- Šta čini školu (šta su njeni konstitutivni elementi)?
- Šta je etos škole?
- Šta obuhvata koncept škole kao zajednice koja uči?
- Šta su odlike partnerske saradnje?
- Šta je učenička participacija i kako se ona može organizovati?
Obratite pažnju na to da školu ne čine samo njeni akteri, već i njihov položaj, uloge i međusobni odnosi...
Kao jednu od bitnih odlika svake škole naveli smo njen etos. Etos škole se može odrediti kao skup vrednosti, stavova i ponašanja koji su karakteristični za jednu školu kao celinu (nešto detaljnije pogledate u priručnom materijalu o etosu škole). Naročito smo se osvrnuli na to na koji način akteri u školi mogu da doprinose etosu škole.
Zbog toga je bitno da između različitih aktera u školi postoji saradnja (više o tome šta predstavlja pravu saradnju pročitajte u priručnom materijalu o saradnji).
Za život škole i razvoj učenika naročito je značajna participacija učenika u školi, odnosno koliko učenici u školama učestvuju u donošenju odluka koje se tiču njih samih i celokupne zajednice. U kontekstu škole naročito je važno govoriti o tome da li i u kojoj meri su omogućene i podsticane aktivnosti u kojima dete može da izrazi svoje mišljenje koje će biti uzeto u obzir i da preduzima aktivnosti u vezi sa stvarima koje ga se tiču, jer se ovo smatra načinom obrazovanja deteta, što su sve zahtevi koje podržava i konvencija UN o pravima deteta, u kojoj se participacija tretira kao jedan od osnovih principa (prezentacija). Dakle, značajne su bar dve vrste razloga za učeničku participaciju: obrazovno-razvojni i pravni.
Jedan od zadataka objašnjen na prezentaciji predstavlja zadatak koji možete poslati na adresu: opdnastava@gmail.com. Na taj način dobićete bodove za aktivnost na ovom času, a to će ujedno biti prilika da proverimo koliko razumete odlike prave saradnje i da reagujemo na to.
Ideje za pisanje eseja za portfolio:
- Kako ću kao nastavnik doprinositi etosu škole - Primeri saradnje nastavnika i ... (opišite i analizirajte primere za koje ste čuli, doživeli ili sami osmislili) - Primeri participacije dece u školi / nastavi (opišite i analizirajte primere za koje ste čuli, doživeli ili sami osmislili)
Literatura za čitanje:
* Hebib, E., Radulović, L. (2000), Mogućnosti ostvarivanja saradnje nastavnika i stučnih saradnika, Beograd: Nastava i vaspitanje (3), str. 326-339. * Hebib, E., Radulović, L. (2001), Dečja participacija u školi, Beograd: Učitelj, 71-72, str. 126-135.
Šira literatura:
Hebib, E. (2009). Škola kao sistem. Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet u Beogradu.
Pavlović Breneselović, D. (2012). Od prirodnih neprijatelja do partnera - sistemski pristup odnosu porodice i javnog vaspitanja, Filozofski fakultet u Beogradu.
|
| | 6 |
Ove nedelje cilj nam je da sagledamo saznanja o nastavniku iz ugla različitih pristupa profesiji nastavnik.
Prateći prezentaciju zadržite se na pitanjima za individualna razmišljanja i uradite ih pre nego što nastavite pregled slajdova. Оbratite pažnju na dobiti od različitih pristupa, kao i na pitanja koja oni ne uspevaju da reše. Takođe, obratite pažnju na uloge nastavnika i na načine njihovog ostvarivanja, kao i na to šta sadrži dokument Standardi kompetencija za profesiju nastanvik u našoj sredini
http://www.cep.edu.rs/sites/default/files/Standardi_kompetencija_za_profesiju_nastavnika.pdf
- http://katalog.zuov.rs/StandardiKompetencija.aspx
U nekim od materijala u prilogu nalaze se dodatne informacije, a u nekima i dodatni zadaci koji mogu biti korisni za Vaš proces učenja.
Ideje za dalje razmišljanje – pisanje kratkih eseja za portfolio: - Moj omiljeni nastavnik: kad i šta vam je predavao, zašto ga pamtite kao omiljenog? Koje je uloge on ostvarivao i na koji način? U kakvoj je vezi ono po čemu ga pamtite sa aktuelnim slikama o nastavniku? - Koje uloge će mi biti teško da ostvarujem kada budem nastavnik? - Na koju sliku o nastavniku bih voleo-la da ličim? Zašto? Šta treba da naučim kako bih postao-la takav nastavnik? - Šta treba da naučim kako bi postao-la dobar nastavnik? (koja znanja da steknete, koje veštine da razvijete i koje sopstvene stavove da preispitate...) - Šta će mi biti najveća prepreka da budem nastavnik kakvog smatram dobrim? Šta mogu da učinim po tom pitanju?
Literatura za čitanje: - Kyriacou, (2001), Temeljna nastavna umijeća, Zagreb: Educa, str. 13-33, 181-204. - OECD (2010), Politike obrazovanja i usavršavanja: Nastavnici su bitni, Beograd: OECD i Ministarstvo prosvete, str. 139-146,178-180, 188-193. - Radulović, L. (2011), Obrazovanje nastavnika za refleksivnu praksu, Beograd: Filozofski fakultet, str. 19-26. - Radulović, L. (2016), Slike o nastavniku između moderne i postmoderne, Beograd: IPA i CON, Filozofski fakultet.
Za sledeći susret je bio planiran kolokvijum. Predlažem da ga odložimo za jednu nedelju, ali da ga ipak održimo, kako biste neke zadatke mogli da uradite dok smo još u izolaciji. Za sada proučite sve materijale koje imate postavljene i literaturu. Sledeća sreda će biti termin za sumirajuće aktivnosti na prvom delu kursa i pripremu za kolokvijum. Na moodlu će biti novi materijali u formi kao do sada, ali će biti organizovan i sastanak "uzivo" (u direktnom kontaktu) preko zoom platforme. Predlažem da naredne srede budete na moodlu u vreme svojih časova, ali i da se priružite ovom sastanku uživo.U nastavku je poziv za sastanak. U predviđeno vreme (dakle u sredu, 1.aprila u 16h) izađite na adresu https://us04web.zoom.us/j/103931308 kako biste mogli da pitate ono što nije jasno, kao i da učestvujete u dogovoru o daljem radu (i kolokvijumu).
Lidija Radulovic is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: OPD dogovor o kolokvijumu Time: Apr 1, 2020 04:00 PM Belgrade, Bratislava, Ljubljana
Join Zoom Meeting https://us04web.zoom.us/j/103931308
Meeting ID: 103 931 308
|
| | 7 |
1.04.2020.
Ово је час на коме ћемо мало обогатити, сумирати и вежбати да применимо до сада научено. Ово ће бити урађено кроз неколико активности.
Индивидуалне активности у процесу учења:
1. На претходном часу је било речи о професији наставник, његовим улогама и пословима. Могли сте запазити да, иако постоје различите класификације улога наставника, оне су, бар када посматрамо литературу и документа којима се настоји уредити просветна политика, бројне. Ипак, у пракси су оне различито заступљене. Размислите: од чега / од кога све зависи које улоге наставника ће бити доминантне у образованој пракси. Покушајте да елаборирате и запишете своје одговоре у тезама.
У прилозима пронађите приручни материјал Фактори који утичу на остаривање улога. Упоредите дату листу са својим одговорима.
2. Проучите текст у коме је описано деловање једног наставника (радни материјал: Један наставник). Користећи литературу о сликама наставника покушајте да одговорите: којој слици највише одговара тај наставник.
3. Одгледајте клип који се налази у прилогу. Шта мислите: шта би требало да одговори наставница у филму. Шта бисте Ви одговорили да сте на месту наставнице. Којој слици наставника су најсличнихи Ваши одговори?
Претходне активности могу остати део Вашег индивидуалног учења, а можете их сместити и у свој портфолио.
Активност коју треба да пошаљете као показатељ активности на часу:
- Прегледајте све материјале (презентације, приручне материјале, литературу) који представљају изворе учења за први колоквијум. Проучите презентацију у прилогу Припрема за први колоквијум.
- Осмислите 3 (три) питања која се односе на различите садржаје из овог дела градива, а којима се очекују различите врсте и нивои знања. Форма питања може бити по Вашем избору.
- Одговоре треба да пошаљете на адресу opdnastava@gmail.com тако да наслов поруке буде: активност за прву недељу априла. Нека од Ваших питања могу се наћи у тесту за први колоквијум или испит.
Напомене у вези са претходним и наредним активностима:
Велики број студената је послао своје активности на адресу отворену за овај предмет. Уз извињење што неће сви добити индивидуално повратну информацију, овде бих желела да изнесем неколико коментара уочених док сам читала ваше радове.
- У вези са радом у којој се очекивало да завршите причу тако да она постане пример партнерске сарадње: Већина студената није успела да настави причу тако да се из рада види да разумеју одлике партнерске сарадње. За неке радове је очигледно да су изједначили свако консултовање и саветовање са сарадњом и да нису уочили и разумели одлике партнерске сарадње (њима су, углавном, послате повратне информације). Из неких радова се не може тврдити да не познају одлике партнерске сарадње, али се из рада не може рећи ни да су то сазнање успешно применили у креирању наставка приче. Свима ће радови бити признати као активност на часу, али је важно да у даљем учењу још једном проучите материјале о сарадњи и размислите о томе како се одлике партнерске сарадње препознају у пракси. У прилогу се налазе неки студентски радови, или изводи из студентских радова, у којима се прича наставља тако да су примењена сазнања о сарадњи (то је нека заједничка активност, која уз то има одређене одлике...). То нису једини добри радови, а вероватно би се и у некима од њих могли пронаћи недостаци, али ипак могу послужити као текст из кога се може учити о томе које одллике треба да има сарадња и шта значи покушати применити та знања у конципирању примера сарадње.
- Многи од вас су слали радове који сведоче о више активности које сте урадили током проучавања материјала постављених за један час. То свакако неће бити посматрано као грешка, али желим да напоменем да је довољно да пошаљете једну активност која је задата као активност којом показујете своју активност на часу. Ја ћу и даље постављати више задатака, али они су ту да бих усмерила и (како се надам) обезбедила да учите док проучавате материјале и да мислите док пратите слајдове. Те активности посматрамо као део Ваше одговорности за учење, те није неопходно да их шаљете. Наравно, уколико посебно желите да нешто поделите са нама, то је сасвим уреду. Само да не мислите да је то обавеза.
- Предвиђено је да активности које шаљете као показатељ активности на часу шаљете тог дана када је час и наредних неколико дана - до следећег часа (следеће среде). Те активности су показатељ редовних активности у настави. Пошто је претходни период био и период прилагођавања на нов начин рада, радови који су до сада послати са заостатком ће бити евидентирани као активност (уколико се односе на два сусрета која су се одвијала кроз наставу на даљину, дакле на причу о сарадњи и рангирање слика о наставнику). Наредне задатке шаљите у року од 5 дана након постављеног часа, са толеранцјом до недељу дана. То је замена за часове уживо и оне задатке које сте предавали на крају часа. За остале студенте, могуће је да ове активности искористе као материјал за портфолио... који и даље може представљати надокнаду за активности (или додатну активност за "гратис" бодове). Ово са роком за слање радова је у овом контексту наставе може изгледати бесмислено, али је неминовно а бисмо могле да што уредније водимо евиденцију о свему.
Na susretu preko Zoom platforme koji je održan 1.4. оd 16h. dogovoreno je:
- Zadatke koji svedoče o aktivnostima na času (odnosno o aktivnostima u vezi sa materijalima za svaki čas) šaljete tog dana kada je planiran redovni čas i postavljen zadatak (sredom) ili u narednih 5 dana.
- Pojam PEDAGOGIJA u rečniku na padletu možete da dopunjavate ili komentarišete postavljene sadržaje do kraja ove nedelje. I kasnije ćete moći da pročitate postavljene materijale, te ih možete koristiti i pri izradi prvog predispitnog zadatka (Rečnik pojmova).
- Prvi predispitni zadatak (Rečnik pojmova) ćete predavati / slati poslednje nedelje maja, ili nedelju dana pre roka u ispitnom roku u kome polažete.
- U sredu, 15.4.2020. u 17h biće organizovan prvi kolokvijum. Test i objašnjenje kako radite ćete naći na moodle platformi.
- Sledeće srede, 8.4. u 17h biće organizovane konsultacije. Poziv za sastanak na zoom-u biće postavljen ovde. Budite slobodni da tada pitate i zatražite objašnjenja u vezi sa svim pitanjima koja se otvore tokom učenja za kolokvijum.
8.4.2020.
Ove nedelje nastavljamo sa sistematizacijom saznanja koje smo da sada razvijali (i, samim tim, pripremom za kolokvijum).
Individualne aktivnosti u procesu učenja
- Pregledajte sve što se nalazi u materijalima uz prethodne časove na ovoj platformi i uradite zadatke koje ste propustili (to je deo Vašeg procesa učenja, ne treba da šaljete ove zadatke).
- Proučite literaturu za prvi kolokvijum.
- Na padletu postavite svoje odrednice za profesiju nastavnik. Kao i u prethodnom slučaju, možete postaviti definicije koje ste sami izveli, definicije koje ste pronašli u literaturi - uz naveden izvor i komentar, kao i grafičke prikaze, simbole, slike ... uz objašnjenje zašto je to određenje ove profesije. Možete postaviti i komentare na određenja drugih studenata. To je zadatak: aktivnost za II nedelju aprila.
- Pogledajte ranije uneta određenja pedagogije na padletu, kao i komentare uz ta određenja. Neke od komentara naveli smo i mi, čini nam se da mogu biti korisni u procesu učenja.
-Pogledajte test u prilogu i pokušajte da odgovorite na zadatke u njemu. Na taj način ćete se informisati o formi pitanja u kolokvijumu, ali i pratiti svoje znanje.
- Ukoliko imate pitanja u vezi sa sadržajem onoga što ste učili, ili neka druga pitanja, prisustvujte konsultacijama preko Zoom platforme od 17h. Poziv je u nastavku.
Lidija Radulovic is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: Lidija Radulovic's Zoom Meeting Time: Apr 8, 2020 05:00 PM Budapest
Join Zoom Meeting https://us04web.zoom.us/j/598209921?pwd=RjdaUkdjc3dpWFoxa3ZYUFEvRjhhUT09
Meeting ID: 598 209 921 Password: 023342
Hvala svima koji su poslali predlog pitanja za kolokvijum. Svima će biti uneti bodovi za aktivnost, a ovde su izdvojena neka pitanja kakva ipak neće biti na kolokvijumu:
Šta je stres? Koji je najbolji metod za borbu protiv stresa (jer je to dominanto psihološko pitanje)
Kakva je uloga školskog pedagoga u odnosu pedagog - dete? (jer je to pitanje za stručne saradnike - pedagoge, a nije obuhvaćeno sadržajima ovog predmeta)
Kako napraviti induvidalni plan za učenika sa posebnom potrebom? (jer to nije bio sadržaj ovog predmeta).
Objasnite razliku između formativnog i evaluativnog ocenjivanja. (jer je to pitanje iz oblasti Didaktike, dakle sadržaj za II kolokvijum)
Navesti tri faze prema Perotu, koje su značajne za poboljšanje nastavnih veština! (jer je suviše "sitno" pitanje ).
Nadam se da su ova objašnjenja korisna za razumevanje sadržaja ovog predmeta i Vaše učenje.
Ko se smatra dobrim pedagogom? (jer je suviše kolokvijalno, neprecizno izraženo, nastavnik nije isto što i pedagog).
Nadam se da su ova objašnjenja korisna za Vaše razumevanje sadržaja. Naredne nedelje, u 17h na moodlu ćete pronaći test za kolokvijum koji ćete podići, popuniti i poslati na mail. Ukoliko nemate mogućnost da radite u vordu, možete poslati odgovore i u formu poruke, uz označavanje broja pitanja na koje odgovarate. U nastavku je spisak literature za I kolokvijum, a na početku ove stranice je i sama literatura.
Literatura za prvi kolokvijum:
- Gudjons, H. (1994), Pedagogija, Temeljna znanja, Zagreb: Educa, 17-24, 143-148, 160-165.
- Hebib, E., Radulović, L. (2000), Mogućnosti ostvarivanja saradnje nastavnika i stučnih saradnika, Beograd: Nastava i vaspitanje (3), 326-339.
- Hebib, E., Radulović, L. (2001), Dečja participacija u školi, Beograd: Učitelj, 71-72, 126-135.
- Kyriacou, (2001), Temeljna nastavna umijeća, Zagreb: Educa,13-33, 181-204.
- OECD (2010), Politike obrazovanja i usavršavanja: Nastavnici su bitni, Beograd: OECD
i Ministarstvo prosvete, 139-146,178-180, 188-193.
- Radulović, L. (2011), Obrazovanje nastavnika za refleksivnu praksu, Beograd: Filozofski fakultet, 19-26.
- Радуловић, Л. (2016), Слике о наставнику између модерне и постмодерне (36-46, 59-64, 64-70, 70-78, 88-137). - Priručni materijali i prezentacije koje studenti dobiju tokom nastave.
|
| | 8 |
U sredu, 15.04. od 17h biće organizovan kolokvijum.
Ukoliko želite da polažete kolokvijum, potrebno je da:
- Preuzmete kolokvijum u word verziji iz priloga (u 17h)
- Popunite test na svom računaru
najkasnije do 17.55h. Fajl nazovite: Vaše ime i prezime Kolokvijum 1
Izuzetno, ukoliko ne možete da preuzmete dokument, možete u telu poruke poslati odgovore na pitanja, označavajući broj pitanja i podpitanja
Na primer:
1. tekst odgovora
2.a) tekst odgovora
2.b) tekst odgovora.
Ukoliko rad stigne posle 18h, ili ukoliko primetimo da su narativni delovi odgovora identični kod više studenata, kolokvijum neće biti uvažen.
Drage kolege,
drago nam je da je veliki broj studenata radio kolokvijum. Budući da je broj radova velik, biće potrebno dosta vremena za pregledanje, te vas molimo za strpljenje i izvinjavamo se zbog čekanja. Kada radovi budu pregledani, bodove ćete pronaći u tabeli Evidencija studentskih aktivnosti 2020 (na početku strane).
Naredni čas biće održan u sredu, 22.04. i predstavljaće kombinaciju predavanja putem Zooma i aktivnosti postavljenih na moodlu. Poziv za sastanak pronaći ćete ovde. Zato je potrebno da izađete na moodle u sredu, najkasnije u 17h i informišete se o radu.
Svima koji slave Uskrs želimo srećan praznik!
|
| | 9 |
UVOD U DIDAKTIKU
Od 17 časova biće organizovan čas putem Zoom aplikacije. Času ćete prisustvovati ukoliko budete u "zoom učionici " , link je u nastavku.
Lidija Radulovic is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: Lidija Radulovic's Zoom Meeting
Time: Apr 22, 2020 05:00 PM Budapest
Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/78219440567?pwd=b0FQWm5TNTVzNCtYQWxSbXBxaXBkdz09
Meeting ID: 782 1944 0567
Password: 1kQ6K5
Nakon časa uživo uradite zadatak koji je zadat kao pokazatelj aktivnosti na času i pošaljite ga na adresu opdnastava@gmail.com. Proučite i ostale materijale u prilogu.
Ukoliko niste prisustvovali času, naročito pažljivo proučite materijale u prezentaciji, prilogu i literaturi i u procesu individualnog učenja uradite zadatke navedene u prezentaciji.
***
Ove nedelje govorili smo o tome šta je didaktika i čime se bavi, kako se razvijala i kakve orijentacije u didaktici postoje, zadržavajući se na uslovnoj podeli na tradicionalnu i reformsku didaktiku i baveći se njihovim osnovnim odlikama i razlikama između njih. Prezentacija i priručni materijal sa časa su u prilogu.
Potom smo se bavili različitim vrstama nastave: predavačkoj, kooperativnoj/grupnoj i problemskoj nastavi; o njihovim suštinskim odlikama, kao i o njihovim prednostima i kritikama koje im se mogu uputiti.
Još jednu klasfikaciju različitih didaktičkih modela dao je Bruner i uvezao ih sa različitim shvatanjima toga kako um funkcioniše. U procesu samostalnog učenja, proučite priručne materijale u prilogu i razmisliite:
- Koji Brunerov model odgovara tradicionalnoj, a koji reformskoj didaktici?
- Koja vrsta nastave najviše odgovara kom Brunerovom modelu?
Literatura za čitanje:
- Terhart,E. (2001), Metode poučavanja i učenja, Zagreb: Educa, str.147-172, 182-189.
- Bruner, Dž. (2000), Modeli uma i pedagoški modeli, Kultura obrazovanja, Zagreb:Educa, str. 64-74.
- Kiper, H., Mischke, W. (2008), Uvod u opću didaktiku, Zagred: Educa, str.15-35.
- Trnavac, N., Đorđević, Ј. (2010), Pedagogija, Naučna KMD, str. 323-327, 395-399.
|
| | 10 |
29.04.2020. Pre zoom sastanka:
Ove nedelje razgovaraćemo o programiranju nastave i različitim shvatanjima nastavnog programa (šta sadrži i čemu služi). Pre nego što izađete na zoom platformu i priključite se času, zapišite sebi nastavak sledeće rečenice:
Kada kažem nastavni program, pomislim...
Zatim, u 17h prisustvujte času, poziv je u nastavku:
Lidija Radulovic is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: Lidija Radulovic's Zoom Meeting Time: Apr 29, 2020 05:00 PM Budapest
Join Zoom Meeting https://us04web.zoom.us/j/71867838914?pwd=NTQ3aGh0U1V0SFpIVFlkME9VYzNpQT09
Meeting ID: 718 6783 8914 Password: 1DST77
Posle zoom sastanka:
Na času su predstavljeni različiti pristupi procesu programiranja i planiranja i različitim shvatanjima programa (kako se sve može shvatati program i šta sve on može da sadrži). Bilo je reči i o prednostima i nedostacima tih različitih pristupa, naročito u odnosu na to koliko slobode ostavljaju nastavnicima da iskažu svoju inicijativu, kreativnosti u radu..., kao i koliko omogućavaju fleksibilnost, uvažavanje potreba konkretnih učenika i konteksta.
Bavili smo se i značenjem pojmova dokument programa - skriveni program - realni program, kao i značenjem pojma kurikulum.
Pogledajte priručni materijal o različitim vrstama programa i o odnosu programiranja i planiranja, kao i prezentaciju sa časa.U prezentaciji je objašnjen i zadatak koji pokazuje Vašu aktivnost na ovom času. Ukoliko želite da evidentiramo Vašu aktivnost, pošaljite ga na adresu opdnastava@gmail.com
*** Za svoj portfolio možete napisati:
-kratki esej o tome po kakvom programu bi vi, kao nastavnici, voleli da radite, ili
-esej u kome ćete razmatrati načine na koje biste pokušavali da razumete skriveni program / skrivene programe koje realizujete kroz svoju nastavu.
Literatura:
L.Radulović (2016). Nastavni program iz tradicionalne, moderne i postmoderne perspektive, u Slike o nastavniku (pdf na početku strane).
|
| | 11 |
Pre časa:
Na susretu koji će biti održan 6.5. razgovaraćemo o nastavnikovom planiranju nastave - globalnom i operativnom planu i pripremi nastavnika za čas. Pre časa pripremite dokument nastavnog programa za predmet koji biste predavali u školi, kako bi Vam bio dostupan tokom časa.
Tokom časa će Vam biti potrebni i dokumenti Globalni i Operativni plan, kao i primeri planova časova, koje možete pronaći u prilogu.
Topic: Osnove pedagogije sa didaktikom: planiranje nastave u poslu nastavnika Time: May 6, 2020 17:00 Belgrade, Bratislava, Ljubljana Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/89314424698 Meeting ID: 893 1442 4698
Posle časa:
Na času smo razgovarali o nastavnikovom planiranju nastave - globalnom i operativnom planu i planu časa - o čemu nastavnik treba da razmišlja kada planira nastavu, kakva je veza pojedinih vrsta planova i veza između elemenata plana časa, te koja je uopšte svrha planiranja nastave i pojedinih elemenata plana.
Studenti su, takođe, imali priliku da se upoznaju sa različitim formama za pisanje priprema za čas. Neku od formi za pisanje pripreme za čas možete preuzeti iz priloga, kako biste videli šta se u njoj konkretno očekuje od nastavnika i kako priprema može da izgleda.
Pregledajte različite forme pripreme i razmislite po kojoj biste najvise voleli da radite i zbog čega. Možete o tome napisati i kratke eseje za svoje portfolije.
Tokom časa studenti su, takođe, radili na određivanju ciljeva i zadataka za odabranu nastavnu jedinicu. Možete i Vi pokušati da formulišete ciljeve za neku nastavnu jedinicu, a da zatim preispitate te svoje ciljeve na osnovu različitih orijentira na osnovu kojih nastavnici mogu da planiraju. Uočite koji su to orijentiri (prezentacija) i o čemu bi sve trebalo voditi računa pri formulaciji ciljeva i planiranju nastave. Imajte na umu da svi orijentiri mogu biti vredan oslonac za planiranje nastave, ali da nijedan nije dovoljan sam.
Zadatak kojim pokazujete aktivnost na ovom času je da formulišete cilj i zadatke - ili nekoliko ciljeva za jednu nastavnu jedinicu. Pokušajte da ciljevi - zadaci budu konkretni, ali i raznovrsni (polaze od različitih orijentira, imaju u vidu perspektivu učenika i odnose se na različite nivoe znanja).
|
| | 12 |
U sredu, 13.maja. čas će biti organizovan u terminu od 15.30h. U nastavku je poziv za cas preko Zoom aplikacije.
Pre časa
Molim Vas da, buduci da je termin ranije nego sto je bio prethodnih nedelja, o tome obavestite svoje kolege sa kojima ste u kontaktu. U drugoj polovini časa imaćemo i gošću iz prakse, kojoj ćete moći da postavite pitanja u vezi planiranja nastave u realnoj praksi.
Pripremite svoje započete planove časova (ciljeve i zadatke) od prošlog časa, jer ćemo nastaviti rad na planiraju tog časa. Takođe, pripremite Programe predmeta (zadatak koji ste imali pre dva časa) na osnovu kojih ste na prošlom času započeli planiranje časa. Pripremite i dokument o nastavnim metodama koji se nalazi u prilogu.
U nastavku je opis Drugog predispitnog zadatka:
Na adresi
možete pronaći snimak jednog školskog časa. Potrebno je da odgledate ovaj čas i analizirate ga odgovarajući na pitanja koja se nalaze u Protokolu u prilogu. Zadatak radite u paru, kako biste mogli da se konsultujete i razmenite svoje vidjenje sa još nekim (ukoliko želite, možete uraditi zadatak i u tročlanoj grupi ili,izuzetno, ukoliko baš imate problema da pronadjete para ili grupu - individualno). Dakle, potrebno je da:
- pronađite para
- odgledajte čas i razmislite o mogućim odgovorima
- konsultujete se sa parom, razmenite svoja viđenja i dogovorite se oko zajedničkih odgovora (ili zajedno radite na popunjavanju)
- dogovorite se ko će poslati Vaš zajednički odgovor.
Naziv fajla treba da bude: Analiza časa prezime jednog i drugog člana para (ili sva tri člana grupe).
U subjektu upisati: II predispitni zadatak i prezimena članova grupe.
Ukoliko želite da u junskom roku polažete ovaj predmet, potrebno je da zadatak posaljete do 27. maja.
|
| | 13 |
VAŽNO OBAVEŠTENJE U VEZI KOLOKVIJUMA I ISPITA
Zbog prilagođavanja nastave i ispita usled pandemije, došlo je do promena u načinu polaganja ispita peko kolokvijuma. Naime, budući da je Savet Fakulteta doneo odluku da kolokvijumi ne budu polagani, a da se junski ispitni rok za ispite koje realizuje CON održe prve nedelje juna, nema mogućnosti da se organizuje drugi kolokvijum pre ispitne nedelje. Zato će 2.6. biti moguće izaći ili na ceo ispit, ili na jedan od kolokvijuma. Studenti koji su ranije položili prvi kolokvijum polagaće samo drugi kolokvijum. Ukoliko niste položili prvi kolokvijum (ili želite da ga ponovo polažete) možete izabrati da u junu polažete samo prvi kolokvijum (a u julu drugi) ili da odmah polažete ceo ispit. Potrebno je da (osim redovnog prijavljivanja ispita) popunite i kratak upitnik (na linku ispod) na kome ćete označiti šta polažete :
Ispit će biti organizovan za sve 2.6., ali u više termina. Na osnovu vaših prijava, napravićemo tačan spisak studenata za svaki od termina i taj spisak ćete moći da pronađete ovde.
Napominjem da će na sličan način biti organizovan ispit i u julskom roku, odnosno da ćete i tada moći da izađete na jedan od kolokvijuma ili na ceo ispit. Ukoliko želite da ispit potpuno završite i upišete u junskom roku, potrebno je da predispitne obaveze predate do kraja maja, a portfolio do termina ispita. Međutim, ukoliko biste ispit završavali i-ili upisivali u julskom roku, predispitne obaveze (kao i portfolio, ukoliko radite na njemu) moći ćete da posaljete do 28.6.
Srećno na predstojećim ispitnim rokovima!
Redovni čas biće održan u sredu, 20.5. (poziv je u nastavku). Tada ćete moći da dobijete odgovore i u vezi sa svim otvorenim pitanjima vezanim za polaganje ispita.
|
| | This topic 14 |
Na ovom času smo govorili o pojmu evaluacija i pitanjima u vezi sa evaluacijom u nastavi: različitim vrstama evaluacije, funkcijama evaluacije u nastavi, odnosom pojmova evaluacija i ocenjivanje, sa posebnim osvrtom na praćenje i ocenjivanje učenika u nastavi, prednostima i nedostacima pojedinih oblika ocenjivanja i vrsta ocena.
Prezentaciju i priručne materijale o evaluaciji možete pronaći u prilozima.
Studenti koji prave portfolije, mogu prikupljati materijale o primerima i/ili problemima sa evaluacijom i ocenjivanjem u praksi, kao i eseje u vezi sa tim da li bi i kako evaluirali svoju nastavu, i-ili koje oblike ocenjivanja i ocena bi koristili u svojoj budućoj nastavničkoj praksi i zbog čega.
U nastavku susreta organizovana je priprema za drugi kolokvijum / ispit. Zadatak kojim pokazujete aktivnost na ovom času je formulisanje 2 pitanja koja bi se mogla postaviti na drugom kolokvijumu, odnosno na ispitu, a u vezi su sa sadržajima koji spadaju u domen didaktike. Pokušajte da formulišete pitanja koja su međusobno različita po formi i po vrsti znanja koja se u njima očekuju. Odgovori mogu biti grupni, u paru (u tom slučaju ne zaboravite da potpišete sve članove grupe i u nazivu poruke ) ili individualni, a šalju se na adresu opdnastava@gmail.com.
Literatura za čitanje: - Pešić, M. (1991), Planiranje, praćenje i evaluacija sopstvenog rada, Učitelj u praksi, Beograd, str.235-245.
Budući da je ispitni rok ranije nego što smo očekivali, malo je smanjena literatura, a ostala saznanja su smeštena u prezentacije i priručne materijale. Novi spisak literature je u prilogu.
Ne zaboravite da prijavite koji deo ispita nameravate da polažete u junskom roku (pogledajte polje ispred)!
|
| | 15 |
U utorak, 2.06. biće održan ispit (ili jedan od kolokvijuma) iz Osnova pedagogije sa didaktikom. Zbog bezbednosti, ispit će biti održan u više termina.
U prilogu se nalazi raspored polaganja. Obratite pažnju kako na tačan termin, tako i na učionicu u kojoj polažete. Nemojte dolaziti mnogo ranije, da ne bismo nepotrebno pravili gužvu.
Takođe vas obaveštavam da će, na predlog studenata, u ponedeljak biti organizovane još jedne konsultacije preko Zoom platforme. Ukoliko u procesu učenja budete uočili potrebu za dodatnim objašnjenjima, pridružite se ovim konsultacijama. Poziv je u nastavku.
Lidija Radulovic is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: Lidija Radulovic's Zoom Meeting Time: Jun 1, 2020 09:30 AM Budapest
Join Zoom Meeting https://us04web.zoom.us/j/71987802088?pwd=NlA4U2NRN1NJTjUvMUIwYWV4QW9yUT09
Meeting ID: 719 8780 2088 Password: 0ABkrK
Rezultati ispita u junskom roku i upis ocena
Pregledane su sve predispitne i ispitne aktivnosti poslate zaključno sa 2.6.2020. Rezultate možete pronaći u tabeli u prilogu u početku stranice za ovaj predmet.
Upis ocena će biti organizovan 5.6. u terminima u nastavku. Svi studenti koji žele da upišu ocenu u junskom roku treba da dođu u odgovarajućem terminu ili da po kolegi pošalju indeks i-ili informaciju da se slažu sa ocenom i da mogu da je upišem u elektronski zapisnik (elektronski indeks), a da naknadno upišemo ocenu u papirni indeks. Budući da postoji mogućnost naknadnog rada na portfoliju ili popravljanju nekog od zadataka, ukoliko ne dobijem takvu informaciju ocenu neću upisati i student će morati ponovo da prijavi ispit u nekom narednom roku.
U terminu za upis ocena, možete dobiti i povratnu informaciju o svojim radovima ili nam obratiti pažnju ukoliko neki rad nije ocenjen.
Ocene će biti upisivane u kabinetu CONa u sledećim terminima:
- studenti psihologije, III godina 5.6. (petak) u 9.30h
- studenti psihologije, IV godina 5.6. (petak) u 11h
- studenti istorije, 5.6. (petak) u 12h
- studenti istorije umetnosti, 5.6. (petak) u 13.30h
- studenti filozofije, 5.6. (petak) u 14.30h
- studenti sociologije, 5.6. (petak) u 15.30
- studenti klasičnih nauka 5.6. (petak) u 16h.
|
| |
| Predmet koji organizuje Centar za obrazovanje nastavnika, a namenjen je studentima osnovnih studija različitih odeljenja (istorije, sociologije, filozofije, psihologije, klasičnih nauka, istorije umetnosti) kao deo njihovog inicijalnog obrazovanja za profesiju nastavnik.
Skip Online Users |