Skip Activities

Activities

Skip Search Forums

Search Forums

Skip Administration

Administration

Skip Course categories

Topic outline

 
Nastavnik kao istraživač

obavezni predmet za studente master studija i izborni predmet za studente programa obrazovanja tokom čitavog zivota




 
2
Na prvom susretu predstavljen je program predmeta.
Zatim je kroz predavanje, diskusiju i rad u paru objašnjen sam pojam istraživanja nastavnika, odnosno nastavnika kao istraživača. Diskutovano je o suštini i ključnim odlikama ovih istraživanja, uz pokušaj pronalaženja njihovog odnosa sa aktuelnim istraživačkim paradigmama (pozitivističkom, interpretativnom, kritičkom-akcionom). Neki izvori iz literature su u prilogu.
U prilogu je prezentacija sa časa.


Show only topic 2
3


Studentima je objašnjen prvi predispitni zadatak. Potrebno je da, radeći u malim grupama (2-3-4 člana u grupi) predstavite ostalima jedno istraživanje nastavnika koje se može pronaći u literaturi. Možete sami pronaći članak - publikaciju koja predstavlja neko istraživanje nastavnika, ili izabrati jedan od radova koji se nalazi u prilozima. Zadatak je da prikažete osnovne podatke o istraživanju (kontekst u kome se istraživanje dešava i problem od koga se pošlo, predmet istraživanja, korišćene metode i osnovne rezultate), a najvažnije je da analizirate / pokažete da razumete zašto je to (ili zašto nije) nastavničko istraživanje. Ukoliko niste bili prisutni na času, najbolje je da se više raspitate kod koleginica i kolega koji su bili, ili i da u grupi imate nekoga ko je bio prisutan. Takodje, da ne bi došlo do ponavljanja, imena članova grupe i istraživanje koje ste izabrali unesite na doodle servisu: https://doodle.com/poll/rg6v6kg73hirtk35

Prikaze istraživanja ćete predstaviti na sledećem susretu, u četvrtak, 20.02. u 18h.

Vaša prezentacija treba da traje do 10-15 minuta, nakon čega ćemo razgovarati o prikazanim istraživanjima.

Ukoliko želite možete sami naći neko istraživanje na pretraživačima članaka, recimo SCIndeks, gde su neki radovi dostupni online, ili Kobson (gde je nažalost moguće jedino pristupiti radovima ukoliko pristupate sa računara na nekom od fakulteta koji je povezan na akademsku mrežu).

Na ovom sajtu možete naći istraživanja nastavnika na engleskom jeziku :


U prilogu se nalazi i paket sa istraživanjima na engleskom koje smo mi pronašli.



Show only topic 3
4
Jedan od osnovnih lajt-motiva istraživanja koje vrše nastavnici i svrha ove vrste istraživanja je promena prakse. Da bi se praksa menjala, na osnovu rezultata istraživanja potrebno je planirati akciju! Ili, kada unosite promenu, sistematsko praćenje tog procesa može predstavljati malo istraživanje koje vrši nastavnika. U oba slučaja, dobro je znati kreirati akcioni plan. U prilogu su materijali koji Vam možda u tome mogu pomoći.
Show only topic 4
5
U okviru predmeta Nastavnik kao istraživač, predispitni zadatak podrazumeva izradu nacrta istraživanja. U prilogu možete pronaći predlog strukture nacrta istraživanja.

Ovaj susret bio je posvećen formulaciji problema istraživanja. Do narednog susreta potrebno je, vodeći se smernicima koje su date u okviru predloga strukture nacrta, da definišete problem kojim želite da se bavite u Vašem istraživanju.

Pri izboru problema vodite računa o relevantnosti problema, kako iz perspektive Vas kao nastavnika, tako i iz perspektive nastavne prakse. Formulacija problema bi pored opisa problema trebalo da sadrži i teorijsko-empirijski okvir. Opis teorijsko-empirijskog okvira bi trebalo da se osloni na najmanje dve naučne publikacije.

U prilogu imate kriterijume za procenu formulisanog istraživačkog problema.

Formulaciju istraživačkog problema bi trebalo da donesete na naredni susret (04.03.), zajedno sa odštampanim nastavničkim istraživanjem koje ste prikazivali.

Show only topic 5
6
Na dva časa koje je vodila prof. Nataša Matović bavili smo se projektom istraživanja i različitim metodološkm elementima istraživanja. U prilogu je prezentacija sa časova.

Sledeći korak u Vašem radu je rad na projektima istraživanja. U prilogu možete pronaći još jednu prezentaciju koja Vam može pomoći pri izboru tehnika istraživanja, realizacij istraživanja i pisanju rada.



Show only topic 6
7
Akademsko pisanje

U prilogu je prezentacija u kojoj je predstavljeno kako bi trebalo da izgleda master rad, ali i kako treba pisati poštujući pravila akademskog pisanja. Verujemo da Vam ove informacije mogu biti korisne za svako pisanje, pa i pri izradi nacrta master rada i pri izradi nacrta projekta istraživanja za ovaj predmet. Prezentacija Vas, takođe, upućuje da uradite jednu aktivnost u vezi sa prepoznavanjem plagijarizma, kao i da proučite priručnike i priručne materijale u prilogu.

U prilogu ćete naći i jedan primer nacrta za master rad. Reč je o nacrtu za master rad koji ide na odobrenje veća Odeljenja, ali on ima strukturu koja liči na završni rad za ONKI. Svakako, ovo je samo primer, a ne model koji se može slepo slediti budući da svako istraživanje ima svojih specifičnosti.

Show only topic 7
8
Predaja nacrta i komentari kolega

Postavite svoju novu verziju nacrta (korigovanu nakon dobijenih povratnih informacija od nastavnika/mentora) na Forumu i dajte komentare i sugestije ostalim kolegama za njihove nacrte. Možete naravno i da postavite pitanja kolegama u vezi sa njihovim idejama za istraživanje.

Da biste podelili Vaše početne ideje za nacrte, potrebno je da kreirate nalog na Moodle (ukoliko već niste). Za to je potrebno da Popunite formu na sledećem linku:

Nakon toga, na email koji se naveli u formularu, dobićete link za potvrdu prijave naloga na Moodle. Nakon što kliknete na link, bićete ulogovani na svoj nalog i moći ćete već da postavljate materijale na forumu.

Show only topic 8
9
Imajuci u vidu aktuelnu situaciju, ove godine necemo posebno organizovati gostujuće predavanje dr Lidije Miskeljin o akcionom istrazivanju. Medjutim, u dogovoru sa njom, otvaramo prezentaciju koju je ona koristila prosle godine. U njoj mozete naci neke osnovne informacije o ovoj vrsti istrzivanja.


Show only topic 9
10
Predispitne i ispitne aktivnosti na predmetu
- varijanta u vanrednom stanju


Ocena na predmetu Nastavnik kao istraživač se sastoji iz tri elementa:
1. Prikaz nastavničkog istraživanja - 20 poena
2. Izrada nacrta istraživanja - konačna verzija koju ćete predati 30.04. - 50 poena
3. Odbrana nacrta istra?ivanja - koja je planirana za 15.04. (uz mogućnost odlaganja ukoliko se javite nastavniku mentoru) -30 poena

Dakle, redosled daljih koraka na predmetu je sledeći:

- Na osnovu povratne informacije koju ćete dobiti od kolega na forumu, kao i dosadašnjih konsultacija sa nastavnikom - mentorom, pripremićete usmeno izlaganje o vašem nacrtu (15.04.).
- Usmeni prikaz i odbrana nacrta istraživanja će biti organizovana 15.04. preko Zoom aplikacije. Izlaganje bi trebalo da bude u trajanju oko 10 minuta i da obuhvati osnovne elemente istraživanja. Predla?emo da se u pripremi izlaganja vodite pitanjima/elementima koje smo dali za strukturu istraživačkog nacrta koji možete pronaći na adresi
Poželjno je da iznesete i dileme koje ste imali tokom izrade nacrta i kako ste ih razrešavali. Korišćenje power point prezentacije pri izlaganju jeopciono. Ukolikobudete imali power point prezentaciju, delićemo ekran tako da svi mogu da prate vašu prezentaciju.To će biti i prilika da odgovorite na pitanja nastavnika i kolega u vezi sa nacrtom.

Odbrana nacrta istraživanja predstavlja priliku da dobijete komentare na nacrt od kolega i nastavnika na predmetu, koje ćete uključiti u izradu konačne verzije nacrta.

Na Zoom sastanku 15.04. bi trebalo da prisustvuju svi koji su u mogućnosti, čak i ako do tada ne završe svoj nacrt, jer je to prilika za učenje kroz razmenu i jer promišljanje i učešće u diskusiji o projektima kolega takođe način učenja.

Konačnu verziju nacrta predajete (šaljete) 30.04. i ta verzija nacrta će biti ocenjena sa najviše 50 poena.

Ukoliko zbog aktuelnih okolnosti imate problema sa završavanjem obaveza u predviđenom roku, javite se nastavnicima kako bismo mogli da se dogovorimo o daljem radu.
Show only topic 10
Skip Upcoming Events

Upcoming Events

There are no upcoming events