| |   |  |   |   |  |   |  3. Oktobar -  9. Oktobar
  Plagijarizam  PowerPoint prezentacija 
  Prava i obaveze studenata na kursu Opšte andragogije 2016. - 2017.  PDF dokument 
  Teme eseja  Word dokument 
  1.	Kulić, R., Despotović, M., (2010). Uvod u andragogiju.  PDF dokument 
  2.	Savićević, D., (1991). Savremena shvatanja andragogije.  PDF dokument 
  3.	Pastuović, N., (1999). Edukologija.  PDF dokument 
  4. Despotović, M., (2000). Igra potreba.  PDF dokument 
  5. Despotović, M., (2010). Profesionalizacija obrazovanja odraslih – između javne i naučne (ne)prepoznatljivosti.   PDF dokument 
  6. Savićević, D., (1983). Čovjek i doživotno obrazovanje.  PDF dokument 
  7. Savićević, D., (1989). Koncepcija obrazovnih potreba u andragogiji.   PDF dokument 
  8. Savićević, D., (2007). Osobenosti učenja odraslih.      PDF dokument 
  9. Despotović, M. (2016). Obrazovanje odraslih na Zapadnom Balkanu.  PDF dokument 
  10. Prawelska-Skrzypek, G., et al. (2013). Priznavanje prethodnog učenja u visokom obrazovanju.    PDF dokument 
  Spisak studenata OA 2016-2017 - Bodovi  datoteka 
  Prisustvo na času 28. 12. 2020.  Upitnik (Questionnaire) 
 
 |  
  |   |  |   |   10. Oktobar -   16. Oktobar
 
 Vežbe, Ponedeljak 10. 10. 2016.  11.15 (učionica 106)  
 
 - Priprema za čas. Pročitati:  Savićević, D. (2007). Osobenosti učenja odraslih, Zavod za udžbenike, Beograd, str. 43. – 59, 62. - 73. 
 
 - Prezentacija Moodle platfrome i upoznavanje sa formom testova 
 
 - Kako realizovati seminarske prezentacije? Primeri/Ilustacije 
 
 
 
 - Savićević, D. (2007). Osobenosti učenja odraslih, Zavod za udžbenike,
Beograd, str. 43. – 59.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  - Savićević, D. (2007). Osobenosti učenja
odraslih, Zavod za udžbenike, Beograd, str. 62. – 73.   
 
 
 
 - U potrazi za prostorima - vežba 
 
 
 
 Predavanja, Četvrtak 13. 10. 2016.    9.00 (učionica 211)  
 
 - Obrazovanje odraslih kao društveni fenomen I 
 
 
  
 
 |  
  |   |  |   |   17. Oktobar -   23. Oktobar
Vežbe, Ponedeljak 17. 10. 2016.  
(16.45, učionica 211) 
  
  
    - Kulić, R., Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 11- 28.    
    - Savićević, D. (2003). Komparativna andragogija,Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, str. 223-229.  
    
 
   
  
    - Prijava okvirne tema eseja (Ponedeljak, 17. 10. 2016. krajnji rok, donji link) 
 
   
  
  
 
  
  
    
      
        a. Istorijski razvoj, savremeni faktori i funkcije obrazovanja odraslih      
  
  
    
      - Kulić, R., Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 11- 28. 
  
      
 
   
  
  
    
      b. Obrazovanje odraslih kao pojam      
  
  
    
      - Savićević, D. (2003). Komparativna andragogija, Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, str. 223-229.  
      
 
    
  
    c. Srbija u modernizacijskim procesima XIX i XX veka - Obrazovanje žena 
    
   
  
    
      
        
            
          - Swindells, J. (1995). Are we not more than half the nation? Women and the “radical tradition” of adult education, 1867-1919. Adult Learning, Critical Intelligence and Social Change, National Institute of Adult Continuing Education, Leicester, p. 34-46. 
  
          - Matijević, N. (2010). Žene - obrazovanjem do elite: Situacija u Srbiji u XIX veku. GODIŠNJAK, 533.  
  
          - Perović, L., Dodić, V. G., Isić, M., Stojanović, D., Todosijević, S. P., Milosavljević, O., ... & Vuletić, A. (2006). Srbija u modernizacijskim procesima XIX i XX veka (Vol. 4). Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji. 
            
      
  
    
      
        d. Emancipatorno obrazovanje u uslovima globalizacije       
  
    
      - Mayo, P. (2014). Paulo Freire, Globalisation and Emancipatory Education. Andragoške studije, 2, 21-38.  - Savićević, D. M. (2000). Koreni i razvoj andragoških ideja. Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta, str. 238-266.  
        
  
        
  
              
Predavanja, Četvrtak 20. 10. 2016.  
(9.00, učonica 211)  
  
  
    - Obrazovanje odraslih kao društveni fenomen II 
 
   
  
      
 |  
  |   |  |   |   24. Oktobar -   30. Oktobar   Vežbe, Ponedeljak 24. 10. 2016.  (16.45, učionica 211)    
             - Savićević M. D. (1991). Savremena shvatanja andragogije, Beograd: Institut za   pedagogiju i andragogiju - Prosveta, str. 71 - 78, 198.                 - Marković M. (1994). Filozofski osnovi nauke. Beograd: BIGZ, str. 1 – 43.            
 
 
          a. Pojam i predmet nauke 
                          b. Metod nauke 
                              c. Nastanak i rani razvoj andragogije, njen predmet i naučna struktura 
         - Savićević, M. D. (1991). Savremena shvatanja andragogije, Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju - Prosveta, str. 71 - 78, 195 - 210.             a. Putevi saznanja – empirijske i neempirijske metode   b. Tipovi istraživanja i glavne istraživačke metode  c. Istraživačka pitanja, hipoteze i varijable       
 
      Predavanja, Četvrtak 27. 10. 2016.  (9.00, učionica 211) 
                          - Andragogija - nauka o obrazovanju i učenju odraslih 
             
 
 |  
  |   |  |   |   31. Oktobar -  6. Novembar      Vežbe, Ponedeljak 31. 10. 2016. 
                                                    - Despotović, M. (2010). Profesionalizacija obrazovanja odraslih – između javne i naučne (ne)prepoznatljivosti. U S. Medić,., R. Ebnes, & K. Popović, (Ur.), Adult education in respons to global crisis (pp. 47-91). Beograd: IPA.                                                                  a. Profesionalizacija obrazovanja odraslih (2 studenta/kinje)                               
                                                         b. Obrazovanje andragoških kadrova u Nemačkoj 
                          c. Obrazovanje andragoških kadrova u Češkoj 
                                    - Ovesni, K. (2001). Obrazovanje andragoških kadrova: Evropska iskustva, Beograd: IPA, str. 118-128.                Analliza teksta - Marković M. (1994). Filozoski osnovi nauke. Beograd: BIGZ, str. 1 – 54.                Predavanja, Četvrtak 3. 11. 2016.               Napomena: Literatura koja nije da u prilogu se može naći u našoj biblioteci.      
       
 
 |  
  |   |  |   |  7. Novembar -   13. NovembarVežbe, Ponedeljak 7. 11. 2016.   
 
 - Brković, A. D. (2011). Razvojna psihologija, Čačak: Svetlost. str. 329, 332-347, 349-358.   
 
 a. Socijalno-psihološke osobenosti u odraslom dobu.        - Brković, A. D. (2011). Razvojna psihologija, Čačak: Svetlost. str. 329, 332-347.  b. Socijalno-psihološke osobenosti u starosti.  - Brković, A. D. (2011). Razvojna psihologija, Čačak: Svetlost. str. 349-358.   c. Perijeva primenjena teorija kognitivnog razvoja studenata. (dve osobe drže prezentaciju)    - Love, P. G., & Guthrie, V. L. (1999). Perry's intellectual scheme. New Directions for Student Services, 1999(88), 5-15. - Garrison, M. S. The Cognitive Development of Collegiate Students - A Brief Literature Review.  
 - 19.30 Akademsko pisanje - Rad na Uvodima, Kreiranje paragrafa (za esejiste) 
 
 
 
 Predavanja, Četvrtak 10. 11. 2016.     
 
 - 9.00 Socijalno-psihološke osnove učenja i obrazovanja odraslih 
 
 
 
 
  
 
 |  
  |   |  |   |   14. Novembar -   20. Novembar
  Vežbe, Ponedeljak 14. 11. 2016. 
  
  
    
    
      
        
          
            - Kulić, R, Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Svet knjige: Beograd, str. 109-121.  
            
 
     
    
    
        
      
        
          
            
                  
      a. Formalno, neformalno i informalno obrazovanje. 
  
      
  
      
        
          - Kulić, R, Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Svet knjige: Beograd, str. 109-121. 
 
    b. Priznavanje prethodnog učenja.  
        
          - Prawelska-Skrzypek, G., et al. (2013). Priznavanje prethodnog učenja u visokom obrazovanju. Zagreb: Institut za razvoj obrazovanja. str. 9 - 20.   
        
 
  
      c. Informalno učenje - Model Šugurenskog. 
  
      
        
           - Schugurensky, D. (2000). The forms of informal learning: Towards a conceptualization of the field. (19). WALL Working Paper, 1-8.
    
       d. Informalno učenje - Model Benetove. 
    
      
        
          - Bennett, E. E. (2012). A Four-Part Model of Informal Learning: Extending Schugurensky’s Conceptual Model. [Online] http://www. adulterc. org.Proceedings/2012/papers/bennett. pdf adresinden, 11, 2013, 24-31. 
        
  Predavanja, Četvrtak 17. 12. 2016. 
    
      
        - Oblici učenja u odraslom dobu 
  
        - Priznavanje prethodonog učenja 
  
        - Sistem obrazovanja odraslih 
 
       
        
  
          
 |  
  |   |  |   |   21. Novembar -   27. NovembarVežbe, Ponedeljak 21. 11. 2016  
 
 a. Filozofsko-istorijske koncepcije formiranja ličnosti. (rade dva studenta/kinje).  
 
 
 - Suhodolski, B. (1974). Tri pedagogije. Beograd: NIP - Duga, str. 8 - 57. 
 
    b. Značenje i suština doživotnog obrazovanja.  
 
 
 - Savićević, D. (1983). Čovjek i doživotno obrazovanje, Titograd : Republički zavod za unapređivanje školstva, str. 12-24.   
 
 
 
   c. Poreklo i smisao teorija o ukidanju škola.   
 
 - Savićević, D. (1983). Čovjek i doživotno obrazovanje, Titograd : Republički zavod za unapređivanje školstva, str. 76-93.   
 
 Predavanja, Četvrtak 26. 11. 2015.  
  
 
 |  
  |   |  |   |   28. Novembar -  4. DecembarVežbe, Ponedeljak 28. 11. 2016.   
 
 - Kolokvijum I (16.45, kabinet 211) 
 
 Predavanja, Četvrtak 1. 12. 2016.      
 
 |  
  |   |  |   |  5. Decembar -   11. Decembar
 
 Vežbe, Ponedeljak 5. 12. 2016.    
 
 
 
 
 
  a. Efikasnost i pravičnost obrazovnih sistema u evropskim politikama obrazovanja. (rade dva/e studenta/kinje). 
 
 
 - Bodroški Spariosu, B. (2007), Efikasnost i pravičnost obrazovnih sistema u evropskim politikama obrazovanja, [Efficiency and Equity of Educational Systems in European Educational Policies] Nastava i vaspitanje, LVI, 3, (264-282). 
 
 
 
  b. Isplatili li se ulagati u obrazovanje - primer Hrvatske.
 
 
 - Šošić, V. „Isplati li se u Hrvatskoj ulagati u obrazovanje: povrat ulaganja u ljudski kapital kao čimbenik konkurentnosti ljudskih resursa “, 1-8. 
 
 
 
 Predavanja, Četvrtak 8. 12. 2016.   - Kulić, R, Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Svet knjige: Beograd, str. 91 - 108.   
 
 
 
 
 - 9.00 Sistem obrazovanja odraslih (nastavak) 
 
  
 
 |  
  |   |  |   |   12. Decembar -   18. Decembar
  Vežbe, Ponedeljak 12. 12. 2016. 
  
  
  
  
    
    
      
        - Kulić, R., Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 123 - 153. 
      
  
  
  
    
    
      
        
          
            a. Koncepcije ljudskih potreba (rade dva/e studenta/kinje)      
      
      
        
          - Kulić, R., Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 123 - 136. 
  
          - Despotović, M. (2000). Igra potreba, Beograd: IPA, str. 17 – 27.  
            
            
 
   
      
      
        
          b. Obrazovne potrebe i njihovo utvrđivanje (rade dva/e studenta/kinje) 
    
      
      
        
          - Kulić, R., Despotović, M. (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 137 - 154. 
  
          - Despotović, M. (2000). Igra potreba, Beograd: IPA, str. 27 - 43.   
    
    
      
        - 18.15 Konsultacije povodom pisanja eseja 
  
          
Predavanja, Četvrtak 15 12. 2016. 
  
 
  
   
 
  
          
 |  
  |   |  |   |   19. Decembar -   25. Decembar
 
 Vežbe, Ponedeljak 19. 12. 2016.    
 
 	a. Participacija u obrazovanju i učenju odraslih - priroda, koncepcije i razlozi.  - Kulić, R., Despotović, M., (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 155 - 162. 
 
 b. Barijere participacije u obrazovanju i učenju odraslih - priroda, koncepcije i razlozi.  - Kulić, R., Despotović, M., (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 162 - 166.  
 
 - Savićević, D., (1989). Koncepcija obrazovnih potreba u andragogiji. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. str. 120 - 124.  
 
 - Savićević, D., (1989). Koncepcija obrazovnih potreba u andragogiji. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. str. 125 - 129.  
 
  e. Teorija anticipirane koristi 
 
 
 
 - Savićević, D., (1989). Koncepcija obrazovnih potreba u andragogiji. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. str. 136 - 138.   
 
 
 
 
 
 
 
 
 Predavanja, Četvrtak, 22. 12. 2016.  
 
 
 
 - Kulić, R., Despotović, M., (2010). Uvod u andragogiju, Beograd: Svet knjige, str. 155 - 166.   - Savićević, D., (1989). Koncepcija obrazovnih potreba u andragogiji. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. str. 120 - 144.   
 
 
 - Participacija u obrazovanju odraslih 
 
 
  
 
 |  
  |   |  |   |   26. Decembar -  1. JanuarVežbe, Ponedeljak 26. 12. 2016. .  
 
 
 
 
 
 
 Predavanja, Četvrtak 29. 12. 2016.  
 
 
 
 
 
 
 
 - TBA  
 - Krajnji rok za predaju eseja - 30 12. 2016. 
 
 
 
 
  
 |  
  |   |  |   |  2. Januar -  8. Januar (Nije dostupno) |  
  |   |  |   |  9. Januar -   15. Januar (Nije dostupno) |  
  |   |  |   |   16. Januar -   22. Januar (Nije dostupno) |  
  |   |  |   |   23. Januar -   29. Januar (Nije dostupno) |  
  |   |  |   |   30. Januar -  5. Februar (Nije dostupno) |  
  |   |  
  | Preskoči Nedavne aktivnostiAktivnost od Nedjelja, 2. Novembar 2025., 04:00 
Nema novosti od Vaše poslednje posete  Preskoči Kalendar
| Ned | 
Pon | 
Uto | 
Sre | 
Čet | 
Pet | 
Sub | 
|---|
 | 1 | 
2 | 
3 | 
4 | 
5 | 
6 | 
7 | 
 | 8 | 
9 | 
10 | 
11 | 
12 | 
13 | 
14 | 
 | 15 | 
16 | 
17 | 
18 | 
19 | 
20 | 
21 | 
 | 22 | 
23 | 
24 | 
25 | 
26 | 
27 | 
28 | 
 | 29 | 
30 | 
31 | 
  |   |   |   |  
 Ključ događaja  Opsta andragogija (osnovne studije)
   |