Osim različitih formi ocenjivanja postignuca i napredovanja ucenika koje su formalne prirode (usmena i pisana ocenjivanja, uključujući testove znanja), pratiti i ocenjivati se može i kroz različite nastavne aktivnosti koje su istovremno aktivnosti učenja i aktivnosti praćenja i ocenjivanja. Različite vrste ovakvih aktivnosti bile su tema poslednjeg susreta: aktivnosti revizije, igrovne aktvnosti, aktivnosti koje zahtevaju refleksiju učenika, druge aktivnosti učenja koje omogućavaju uvid u postignuća, interesovanja, uloženi trud...
Razgovarali smo o polazištima zbog kojih su ovakve aktivnosti potrebne, objašnjavali načine da se nastavne aktvnosti (kao autentične aktivnosti učenja) oranizuju tako da su istovremeno i aktivnosti praćenja i ocenjivanja, navodili primere i demonstrirali neke takve aktivnosti.
Zadržali smo se na značenju i značaju samoocenjivanja učenika, načinima da se učenici pripreme za samoocenjivanje (prezentacija, priručni materijal Evaluativne aktivnosti) i primerima aktivnosti samoocenjivanja (priručni materijal Neke tehnike koje pomažu učenicima u samoocenjivanju). U prezentaciji i priručnom materijalu možete pronaći i razrađen deo o portfoliju kao načinu praćenja i ocenjivanja, koji predstavlja pre svega aktivnost samopraćenja i samoocenjivanja i koristan je za ostvarivanje formativne uloge ocenjivanja, ali se može koristiti i pri sumativnoj i eksternoj evaluaciji (prezentacija, priručni materijal Portfolio).
Objašnjen je i predispitni zadatak Planiranje evaluativne aktivnosti neformalnog tipa (Uputstvo za predispitni zadatak je u prilogu). Ovaj predispitni zadatak radite u paru i donosite na čas koji će se održati 24.12. Tada će biti organizovano međusobno pregledanje , kao i davanje opisne ocene (što je još jedan od predispitnih zadataka).
Ukoliko neko od studenata nije u mogućnosti da prisustvuje ovom završnom času, on će opisnu ocenu dati u terminu ispita (u tom slučaju važno je da na ispitu naglasite nastavniku da niste radili opisnu ocenu na časovima!). Evaluativnu aktivnost neformalnog tipa u tom slučaju donosi drugi član para.
Ukoliko zadatak ne uradite do 24.12., potrebno je da ga pošaljete najkasnije nekoliko dana pre izlaska na ispit iz ovog predmeta. U tom slučaju i ovaj predispitni zadatak će pregledati samo nastavnik.