Skip Activities

Activities

Skip Search Forums

Search Forums

Skip Course categories

Topic outline

 


Osnove pedagoškog obrazovanja nastavnika
školska 2020/21 godina



U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagoškog obrazovanja (za studente master programa) i Osnove pedagogije sa didaktikom (za polaznike programa obrazovanja tokom čitavog života) na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, objašnjenje aktivnosti koje možete uraditi samostalno, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima, literaturu, a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi profesije nastavnik i rada na predmetu,...
Spisak literature nalazi se u programu predmeta (u prilogu). Sve izvore možete pronaći u Biblioteci za pedagogiju (II sprat). Ovih dana će, takođe, ovi izvori biti skenirani i postavljeni u elektronskoj formi na ovoj stranici.

Kontakt podaci predmetnog nastavnika:
Lidija Radulović, liradulo@f.bg.ac.rs

Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h

Obavestenje o konsultacijama kod Lidije Radulović
Zbog aktuelne epidemiološke situacije, konsultacije će se uglavnom održavati on line. Ukoliko su Vam potrebne konsultacije kod Lidije Radulović, potrebno je da joj pišete na mail (liradulo@f.bg.ac.rs), nakon čega ćete se dogovoriti o terminu konsultacija i dobiti poziv na on line sastanak ili se dogovoriti o terminu susreta uživo.

Adresa na koju možete slati zadatke koji su pokazatelj vaših aktivnosti i predispitne zadatke: opdnastava@gmail.com


Objašnjenje u vezi sa predispitnim aktivnostima i ispitom: Kao što se vidi u programu predmeta (u prilogu), ocena na predmetu se dobija na osnovu tri vrste aktivnosti.
- Bodovi za aktivnost na času se dobijaju kroz aktivnosti u toku časova, ili naknadnim slanjem aktivnosti koje su zadate u prostoru u kome je opisan tok časa. Ove aktivnosti nisu uslov za polaganje ispita, već samo doprinose broju bodova (i oceni) ostvarenoj na predmetu. Student, dakle, može položiti ispit i bez bodova za aktivnosti.
- Predispitni zadatak (esej) jeste obavezan zadatak. Da bi student položio ispit, neophodno je da uradi ovaj zadatak, a minimalni broj bodova da bi se smatralo da je zadatak uradjen je 10 (pod uslovom da je kroz ovu i ostale aktivnosti stekao broj bodova koji je najmanje 51).
- Ispit se polaže u vidu testa znanja. Da bi ispit bio položen neophodno je da student ostvari najmanje 31 (od 60) poena, pod uslovom da je kroz ovu i ostale aktivnosti stekao najmanje 51 bod). Student / polaznik programa može polagati ispit i pre redovnog januarskog ispitnog roka. Ukoliko proceni da je spreman za polaganje ispita, student se javlja nastavniku kako bi se dogovorili o terminu u kom će biti organizovan ispit. Budući da se ispit polaže uživo, zbog aktuelne epidemiološke situacije, poželjno je da se prijavi nekoliko studenata za neki termin.
Student može tražiti da se pisani ispit dopuni kroz usmeno ispitivanje.


Informacija o rezultatima ispita u februarskom ispitnom roku 2021.
Svi studenti koji su izašli na pisani ispit su položili. Informacije o broju bodova možete pronaći u tabeli na adresi:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FxG8RWEO0kuk4DWLzlTOA6UjB27wdOgYypKs2BOE06w/edit#gid=0


U istoj tabeli su evidentirane i druge aktivnosti na ovom predmetu. Ocenu možete upisati u četvrtak, 11.2. u terminu 14.30-15.30. U istom terminu možete imati uvid u svoje radove.
Studenti koji žele mogu dopuniti predispitnu aktivnosti (u ovom ispitnom roku do 15.2.), ili se obratiti nastavniku u vezi sa mogućnostima za usmeno odgovaranje.



-----------------------------------------------------------------------------------------
Arhiva vesti

Informacija o promeni plana realizacije nastave na predmetu:
U ponedeljak, 9.11. biće održan nastavak časa sa temom Pristupi obrazovanju nastavnika. Čas ce biti organizovan od 18h (nakon časa iz predmeta Psihologija za nastanike / Psihologija razvoja i učenja) i možete mu se prikljuciti preko sledeće adrese:

https://us02web.zoom.us/j/81631151184?pwd=QlNXcEpjWUJ3bDJwOVBRNDhkTTN2Zz09
> Meeting ID: 816 3115 1184
> Passcode: nastava

U nastavku će biti sumiran kurs, uz dogovor o ispitu.

 
1
Na ovom susretu smo se upoznali sa programom predmeta Osnove pedagoškog obrazovanja - uključujući predstavljanje tema, demonstriranje načina rada, kratke informacije o ispitnim i predispitnim obavezama (Program predmeta).

Kao uvod u predstavljanje programa čitali smo izvod iz literature (Uvod u kurs - izvod iz knjige P.Freirea ) i razgovarali o tome kako razumemo ovaj tekst i šta bi nam bilo teško u ulozi studenata i nastavnika u takvoj nastavi (povod za razgovor bila su pitanja u prilogu Radni materijal uz tekst). Pogled na učenika - studenta, nastavnika i obrazovanje koji je obrazložen u ovom tekstu predstavlja jedno od polazišta u koncipiranju programa ovog predmeta, što je jedan od razloga zašto je izabran baš ovaj tekst za čitanje.
Svrha ovih aktivnosti je bila da podstakne studente na razmišljanje o nekim pitanjima koja mogu biti relevantna za obrazovanje za nastavničku profesiju, ali i da se demonstrira kako treba čitati pedagošku literaturu (izdvajati najvažnije ideje, upoređivati svoja stajališta sa stajalištima autora, razmišljati o implikacijama za praksu, otvarati pitanja...). Ova aktivnost je ujedno demonstracija načina rada na predmetu i očekivanja od studenata - koje bi se najkraće moglo opisati kao aktivno učešće.

Obratite pažnju na elemente ocene na ovom predmetu (Program predmeta). Jedan deo bodova koji ulaze u ocenu može se steći kroz aktivnosti tokom nastave. Ove bodove možete da steknete učešćem na časovima uživo, ili, ukoliko niste prisustvovali času, time što ćete uraditi zadatak koji je objašnjen u opisu časa. U ovom slučaju bodovi se dobijaju za aktivnost, bez obzira na tačnost odgovora. U ovom zadatku ne postoji limit za polaganje (ispit možete polagati sa manje od 5 bodova za aktivnosti, ili čak i bez ovih bodova). Ukoliko budete radili ove aktivnosti, povremeno ćete dobiti povratnu informaciju, čija je svrha da Vas usmeri u učenju - razumevanju pojmova o kojim je reč. Primer takvog zadatka sa ovog časa je u nastavku.

Ukoliko niste bili na času, možete sami pročitati tekst u prilogu (Uvod u kurs) i razmisliti o postavljenim pitanjima (Radni materijal uz tekst). Popunjeni upitnik pošaljite na adresu opdnastava@gmail.com


Tema 1: Pedagogija kao nauka i delatnost

Prva tema kojom smo se bavili bila je Pedagogija kao nauka i delatnost. U traganju za razumevanjem pedagogije i predmeta njenog proučavanja kroz predavanje je kratko predstavljen istorijski razvoj pedagogije kao nauke i odnos pedagogije sa srodnim društveno-humanističkim naukama (prezentacija, priručni materijal). Studenti su analizirali jednu od klasifikacija pedagoških naučnih disciplina nastojeći da izaberu one pedagoške discipline koje su naročito relevantne za obrazovanje nastavnika (priručni materijal). Otvorena su i pitanja u vezi sa dilemama vezanim za konstituisanje pedagogije kao nauke. Cilj je bio da se dođe do uvida u to čime se sve bavi pedagogija, koje naučne discipline postoje u pedagogiji i koji su kriterujumi njihove podele, kakav je odnos pedagogije i srodnih nauka (priručni materijal je u prilogu, kao i prezentacija sa časa).

Ukoliko niste bili na času, možete pokušati najpre da odgovorite na pitanja o odnosu pedagogije i drugih nauka (radni materijal Pedagogija i druge nauke), a da zatim dopunite svoje odgovore na osnovu priručnog materijala i prezentacije. Još jedna aktivnost u procesu učenja može da bude i da osmislite kako bi trebalo da izgleda program za obrazovanje nastavnika (koje pedagoške discipline bi trebalo da izučavaju budući nastavnici).

Pri učenju o pedagogiji kao nauci, osim iz priručnog materijala i prezentacije, možete učiti i iz izvora:

Gudjons, H. (1994), Pedagogija, Temeljna znanja, Zagreb: Educa, str. 17-24.


Ukoliko vam se dopao tekst koji smo čitali na početku časa, možete pročitati knjigu Freire, P. (2017). Pedagogija autonomije, Beograd: Clio (ovo nije obavezna literatura).


Show all topics
Skip Upcoming Events

Upcoming Events

There are no upcoming events
Skip Administration

Administration