| | U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima kolokvijuma, ispita i sl., a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi rada na predmetu, profesiji nastavnik...
Kontakt podaci predmetnih nastavnika:
Saradnik u nastavi: Jelena Medar, jelenamedar95@hotmail.com
Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h
U redovnim okolnostima nastava na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom se odvija u prolećnoim semetru,sredom u dva termina:
I 9.45-13h
II 13.15-16.30h
AKTUELNA OBAVEŠTENJA ZA STUDENTE 2019-20 ŠKOLSKE GODINE
U toku vanrednog stanja izazvanog korona virusom konsultacije će se odvijati mailom.
Nastava se nastavlja na daljinu. Svake nedelje ću ovde postavljati materijale koji prate teme kojima bismo se inače bavili na časovima. Prezentacije su izmenjene (u odnosu na one koje bi bile kori['ene u nastavi uživo) i u njima su dodata objašnjenja i zadaci. Neki od zadataka predstavljaju predlog kako da pristupite čitanju, sugerisani su za Vaš individualni rad. Neki zadaci podrazumevaju da nešto uradite i pošaljete na adresu opdnastava@gmail.com
kao pokazatelj Vaše "aktivnosti na času." Ostaju i ideje za pisanje eseja... koje mogu biti deo Vašeg učenja, a mogu postati i deo portfolija!
Tu je i podsetnik na literaturu koja je u vezi sa temama kojima se bavimo. Ukoliko ste na vreme nabavili literaturu - čitajte i nju.
Dakle, pratite uputstva na slajdovima, čitajte slajdove, materijale u prilogu, kao i literaturu!
Najveći broj časova uz to je organizovan i preko Zoom aplikacije, sredom - kada bi i inače bili naši časovi. Potrebno je da redovno izlazite na moodle, kako biste bili informisani o aktivnostima i kako biste mogli da dobijete poziv na Zoom sastanak - odnosno Zoom časove.
Želim Vam zdravlje, što manje problema i uspeh u učenju!
Rezultati ispita i upis ocena
Molimo Vas da, ukoliko niste u mogućnosti da dodjete na upis ocene, indeks pošaljete po nekom od kolega ili kažete po kolegi koji dolazi da treba da Vam unesem ocenu u elektronski zapisnik.Budući da je moguće da portfolio radite i u nekom od narednih rokova, ocene Vam neće biti unete ukoliko niko ne dođe da potvrdi da se slažete sa ocenom i da treba da je unesem.
NAPOMENA O NAČINU NA KOJI SU RAČUNATI BODOVI ZA AKTIVNOSTI
Ukupan broj aktivnosti u kojima ste mogli učestvovati tokom semestra je 15 (to su aktivnosti evidentirane na drugoj strani u tabeli). Budući da je maksimalan broj bodova za aktivnost 10, do broja bodova koje ste dobili za aktivnost tokom semestra u konačnoj oceni se došlo računanjem srazmere (množenjem sa 0,8).
Septembarski rokovi su bili poslednji u kojima ste mogli polagati jedan od kolokvijuma. U novoj školskoj godini morate polagati ispit u celini.
REZULTATI ISPITA U FEBRUARSKOM ROKU I UPIS OCENA
Rezultati studenata koji su položili ispit 10.2.2021., kao i rezultati predatih predispitnih zadataka nalaze se u evidenciji o studentskim aktivnostima. Izuzetak je test jednog studenta čiji bodovi nisu uneti u evidenciju zbog nečitkosti rukopisa, iako jeste položio ispit i dobio 32 poena (student je Miloš M., prezime je nečitko)
Studenti mogu uneti ocene i-ili imati uvid u svoj test u četvrtak, 11.2. od 10.30-11h.
-
_________________________________________________________
Literatura:
Zbirku tekstova sa spiska literature za ovaj predmet možete kopirati u kopirnici "Leptirić" (Zmaj Jovina 7, u pasažu).
Ova dva naslova možete preuzeti u elektronskoj formi.
1 . Stančić, M., M. Mitrović & L. Radulović (2013). From glorifying method toward post-method stance: Searching for quality of teaching/learning; in M. Despotović & E. Hebib (Eds.), Contemporary issues of education quality (p.41-55). Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute for Pedagogy and Andragogy; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD. [превод текста], koji možete preuzeti ovde.
2. Radulović, L.(2016), Slike o nastavniku između moderne i postmoderne (36-46, 46-52, 59-64, 64-70, 70-78), koju možete preuzeti ovde.
http://www.f.bg.ac.rs/con/ispiti
|
ZA STUDENTE KOJI SU SLUŠALI PREDMET RANIJIH GODINA:Informacije o načinu polaganja ispita (predispitnim i ispitnim obavezama) i tabele sa brojem poena za dosadašnje obaveze možete pronaći OVDE!
Evidenciju poena za studente koji su predmet slušali 2017/18 možete pogledati ovde!
|
| | | 7 |
1.04.2020.
Ово је час на коме ћемо мало обогатити, сумирати и вежбати да применимо до сада научено. Ово ће бити урађено кроз неколико активности.
Индивидуалне активности у процесу учења:
1. На претходном часу је било речи о професији наставник, његовим улогама и пословима. Могли сте запазити да, иако постоје различите класификације улога наставника, оне су, бар када посматрамо литературу и документа којима се настоји уредити просветна политика, бројне. Ипак, у пракси су оне различито заступљене. Размислите: од чега / од кога све зависи које улоге наставника ће бити доминантне у образованој пракси. Покушајте да елаборирате и запишете своје одговоре у тезама.
У прилозима пронађите приручни материјал Фактори који утичу на остаривање улога. Упоредите дату листу са својим одговорима.
2. Проучите текст у коме је описано деловање једног наставника (радни материјал: Један наставник). Користећи литературу о сликама наставника покушајте да одговорите: којој слици највише одговара тај наставник.
3. Одгледајте клип који се налази у прилогу. Шта мислите: шта би требало да одговори наставница у филму. Шта бисте Ви одговорили да сте на месту наставнице. Којој слици наставника су најсличнихи Ваши одговори?
Претходне активности могу остати део Вашег индивидуалног учења, а можете их сместити и у свој портфолио.
Активност коју треба да пошаљете као показатељ активности на часу:
- Прегледајте све материјале (презентације, приручне материјале, литературу) који представљају изворе учења за први колоквијум. Проучите презентацију у прилогу Припрема за први колоквијум.
- Осмислите 3 (три) питања која се односе на различите садржаје из овог дела градива, а којима се очекују различите врсте и нивои знања. Форма питања може бити по Вашем избору.
- Одговоре треба да пошаљете на адресу opdnastava@gmail.com тако да наслов поруке буде: активност за прву недељу априла. Нека од Ваших питања могу се наћи у тесту за први колоквијум или испит.
Напомене у вези са претходним и наредним активностима:
Велики број студената је послао своје активности на адресу отворену за овај предмет. Уз извињење што неће сви добити индивидуално повратну информацију, овде бих желела да изнесем неколико коментара уочених док сам читала ваше радове.
- У вези са радом у којој се очекивало да завршите причу тако да она постане пример партнерске сарадње: Већина студената није успела да настави причу тако да се из рада види да разумеју одлике партнерске сарадње. За неке радове је очигледно да су изједначили свако консултовање и саветовање са сарадњом и да нису уочили и разумели одлике партнерске сарадње (њима су, углавном, послате повратне информације). Из неких радова се не може тврдити да не познају одлике партнерске сарадње, али се из рада не може рећи ни да су то сазнање успешно применили у креирању наставка приче. Свима ће радови бити признати као активност на часу, али је важно да у даљем учењу још једном проучите материјале о сарадњи и размислите о томе како се одлике партнерске сарадње препознају у пракси. У прилогу се налазе неки студентски радови, или изводи из студентских радова, у којима се прича наставља тако да су примењена сазнања о сарадњи (то је нека заједничка активност, која уз то има одређене одлике...). То нису једини добри радови, а вероватно би се и у некима од њих могли пронаћи недостаци, али ипак могу послужити као текст из кога се може учити о томе које одллике треба да има сарадња и шта значи покушати применити та знања у конципирању примера сарадње.
- Многи од вас су слали радове који сведоче о више активности које сте урадили током проучавања материјала постављених за један час. То свакако неће бити посматрано као грешка, али желим да напоменем да је довољно да пошаљете једну активност која је задата као активност којом показујете своју активност на часу. Ја ћу и даље постављати више задатака, али они су ту да бих усмерила и (како се надам) обезбедила да учите док проучавате материјале и да мислите док пратите слајдове. Те активности посматрамо као део Ваше одговорности за учење, те није неопходно да их шаљете. Наравно, уколико посебно желите да нешто поделите са нама, то је сасвим уреду. Само да не мислите да је то обавеза.
- Предвиђено је да активности које шаљете као показатељ активности на часу шаљете тог дана када је час и наредних неколико дана - до следећег часа (следеће среде). Те активности су показатељ редовних активности у настави. Пошто је претходни период био и период прилагођавања на нов начин рада, радови који су до сада послати са заостатком ће бити евидентирани као активност (уколико се односе на два сусрета која су се одвијала кроз наставу на даљину, дакле на причу о сарадњи и рангирање слика о наставнику). Наредне задатке шаљите у року од 5 дана након постављеног часа, са толеранцјом до недељу дана. То је замена за часове уживо и оне задатке које сте предавали на крају часа. За остале студенте, могуће је да ове активности искористе као материјал за портфолио... који и даље може представљати надокнаду за активности (или додатну активност за "гратис" бодове). Ово са роком за слање радова је у овом контексту наставе може изгледати бесмислено, али је неминовно а бисмо могле да што уредније водимо евиденцију о свему.
Na susretu preko Zoom platforme koji je održan 1.4. оd 16h. dogovoreno je:
- Zadatke koji svedoče o aktivnostima na času (odnosno o aktivnostima u vezi sa materijalima za svaki čas) šaljete tog dana kada je planiran redovni čas i postavljen zadatak (sredom) ili u narednih 5 dana.
- Pojam PEDAGOGIJA u rečniku na padletu možete da dopunjavate ili komentarišete postavljene sadržaje do kraja ove nedelje. I kasnije ćete moći da pročitate postavljene materijale, te ih možete koristiti i pri izradi prvog predispitnog zadatka (Rečnik pojmova).
- Prvi predispitni zadatak (Rečnik pojmova) ćete predavati / slati poslednje nedelje maja, ili nedelju dana pre roka u ispitnom roku u kome polažete.
- U sredu, 15.4.2020. u 17h biće organizovan prvi kolokvijum. Test i objašnjenje kako radite ćete naći na moodle platformi.
- Sledeće srede, 8.4. u 17h biće organizovane konsultacije. Poziv za sastanak na zoom-u biće postavljen ovde. Budite slobodni da tada pitate i zatražite objašnjenja u vezi sa svim pitanjima koja se otvore tokom učenja za kolokvijum.
8.4.2020.
Ove nedelje nastavljamo sa sistematizacijom saznanja koje smo da sada razvijali (i, samim tim, pripremom za kolokvijum).
Individualne aktivnosti u procesu učenja
- Pregledajte sve što se nalazi u materijalima uz prethodne časove na ovoj platformi i uradite zadatke koje ste propustili (to je deo Vašeg procesa učenja, ne treba da šaljete ove zadatke).
- Proučite literaturu za prvi kolokvijum.
- Na padletu postavite svoje odrednice za profesiju nastavnik. Kao i u prethodnom slučaju, možete postaviti definicije koje ste sami izveli, definicije koje ste pronašli u literaturi - uz naveden izvor i komentar, kao i grafičke prikaze, simbole, slike ... uz objašnjenje zašto je to određenje ove profesije. Možete postaviti i komentare na određenja drugih studenata. To je zadatak: aktivnost za II nedelju aprila.
- Pogledajte ranije uneta određenja pedagogije na padletu, kao i komentare uz ta određenja. Neke od komentara naveli smo i mi, čini nam se da mogu biti korisni u procesu učenja.
-Pogledajte test u prilogu i pokušajte da odgovorite na zadatke u njemu. Na taj način ćete se informisati o formi pitanja u kolokvijumu, ali i pratiti svoje znanje.
- Ukoliko imate pitanja u vezi sa sadržajem onoga što ste učili, ili neka druga pitanja, prisustvujte konsultacijama preko Zoom platforme od 17h. Poziv je u nastavku.
Lidija Radulovic is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: Lidija Radulovic's Zoom Meeting Time: Apr 8, 2020 05:00 PM Budapest
Join Zoom Meeting https://us04web.zoom.us/j/598209921?pwd=RjdaUkdjc3dpWFoxa3ZYUFEvRjhhUT09
Meeting ID: 598 209 921 Password: 023342
Hvala svima koji su poslali predlog pitanja za kolokvijum. Svima će biti uneti bodovi za aktivnost, a ovde su izdvojena neka pitanja kakva ipak neće biti na kolokvijumu:
Šta je stres? Koji je najbolji metod za borbu protiv stresa (jer je to dominanto psihološko pitanje)
Kakva je uloga školskog pedagoga u odnosu pedagog - dete? (jer je to pitanje za stručne saradnike - pedagoge, a nije obuhvaćeno sadržajima ovog predmeta)
Kako napraviti induvidalni plan za učenika sa posebnom potrebom? (jer to nije bio sadržaj ovog predmeta).
Objasnite razliku između formativnog i evaluativnog ocenjivanja. (jer je to pitanje iz oblasti Didaktike, dakle sadržaj za II kolokvijum)
Navesti tri faze prema Perotu, koje su značajne za poboljšanje nastavnih veština! (jer je suviše "sitno" pitanje ).
Nadam se da su ova objašnjenja korisna za razumevanje sadržaja ovog predmeta i Vaše učenje.
Ko se smatra dobrim pedagogom? (jer je suviše kolokvijalno, neprecizno izraženo, nastavnik nije isto što i pedagog).
Nadam se da su ova objašnjenja korisna za Vaše razumevanje sadržaja. Naredne nedelje, u 17h na moodlu ćete pronaći test za kolokvijum koji ćete podići, popuniti i poslati na mail. Ukoliko nemate mogućnost da radite u vordu, možete poslati odgovore i u formu poruke, uz označavanje broja pitanja na koje odgovarate. U nastavku je spisak literature za I kolokvijum, a na početku ove stranice je i sama literatura.
Literatura za prvi kolokvijum:
- Gudjons, H. (1994), Pedagogija, Temeljna znanja, Zagreb: Educa, 17-24, 143-148, 160-165.
- Hebib, E., Radulović, L. (2000), Mogućnosti ostvarivanja saradnje nastavnika i stučnih saradnika, Beograd: Nastava i vaspitanje (3), 326-339.
- Hebib, E., Radulović, L. (2001), Dečja participacija u školi, Beograd: Učitelj, 71-72, 126-135.
- Kyriacou, (2001), Temeljna nastavna umijeća, Zagreb: Educa,13-33, 181-204.
- OECD (2010), Politike obrazovanja i usavršavanja: Nastavnici su bitni, Beograd: OECD
i Ministarstvo prosvete, 139-146,178-180, 188-193.
- Radulović, L. (2011), Obrazovanje nastavnika za refleksivnu praksu, Beograd: Filozofski fakultet, 19-26.
- Радуловић, Л. (2016), Слике о наставнику између модерне и постмодерне (36-46, 59-64, 64-70, 70-78, 88-137). - Priručni materijali i prezentacije koje studenti dobiju tokom nastave.
|
| |
| Predmet koji organizuje Centar za obrazovanje nastavnika, a namenjen je studentima osnovnih studija različitih odeljenja (istorije, sociologije, filozofije, psihologije, klasičnih nauka, istorije umetnosti) kao deo njihovog inicijalnog obrazovanja za profesiju nastavnik.
Skip Online Users |