Skip Activities

Activities

Skip Search Forums

Search Forums

Skip Course categories

Topic outline

 

U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima kolokvijuma, ispita i sl., a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi rada na predmetu, profesiji nastavnik...

Kontakt podaci predmetnih nastavnika:
Lidija Radulović, liradulo@f.bg.ac.rs

Saradnik u nastavi:
Jelena Medar, jelenamedar95@hotmail.com

Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h

U redovnim okolnostima nastava na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom se odvija u prolećnoim semetru,sredom u dva termina:

I 9.45-13h
II 13.15-16.30h


AKTUELNA OBAVEŠTENJA ZA STUDENTE 2019-20 ŠKOLSKE GODINE

U toku vanrednog stanja izazvanog korona virusom konsultacije će se odvijati mailom.
Nastava se nastavlja na daljinu. Svake nedelje ću ovde postavljati materijale koji prate teme kojima bismo se inače bavili na časovima. Prezentacije su izmenjene (u odnosu na one koje bi bile kori['ene u nastavi uživo) i u njima su dodata objašnjenja i zadaci. Neki od zadataka predstavljaju predlog kako da pristupite čitanju, sugerisani su za Vaš individualni rad. Neki zadaci podrazumevaju da nešto uradite i pošaljete na adresu
opdnastava@gmail.com
kao pokazatelj Vaše "aktivnosti na času." Ostaju i ideje za pisanje eseja... koje mogu biti deo Vašeg učenja, a mogu postati i deo portfolija!
Tu je i podsetnik na literaturu koja je u vezi sa temama kojima se bavimo. Ukoliko ste na vreme nabavili literaturu - čitajte i nju.
Dakle, pratite uputstva na slajdovima, čitajte slajdove, materijale u prilogu, kao i literaturu!
Najveći broj časova uz to je organizovan i preko Zoom aplikacije, sredom - kada bi i inače bili naši časovi. Potrebno je da redovno izlazite na moodle, kako biste bili informisani o aktivnostima i kako biste mogli da dobijete poziv na Zoom sastanak - odnosno Zoom časove.

Želim Vam zdravlje, što manje problema i uspeh u učenju!



Rezultati ispita i upis ocena

Molimo Vas da, ukoliko niste u mogućnosti da dodjete na upis ocene, indeks pošaljete po nekom od kolega ili kažete po kolegi koji dolazi da treba da Vam unesem ocenu u elektronski zapisnik.Budući da je moguće da portfolio radite i u nekom od narednih rokova, ocene Vam neće biti unete ukoliko niko ne dođe da potvrdi da se slažete sa ocenom i da treba da je unesem.

NAPOMENA O NAČINU NA KOJI SU RAČUNATI BODOVI ZA AKTIVNOSTI
Ukupan broj aktivnosti u kojima ste mogli učestvovati tokom semestra je 15 (to su aktivnosti evidentirane na drugoj strani u tabeli). Budući da je maksimalan broj bodova za aktivnost 10, do broja bodova koje ste dobili za aktivnost tokom semestra u konačnoj oceni se došlo računanjem srazmere (množenjem sa 0,8).

Septembarski rokovi su bili poslednji u kojima ste mogli polagati jedan od kolokvijuma. U novoj školskoj godini morate polagati ispit u celini.



REZULTATI ISPITA U FEBRUARSKOM ROKU I UPIS OCENA
Rezultati studenata koji su položili ispit 10.2.2021., kao i rezultati predatih predispitnih zadataka nalaze se u evidenciji o studentskim aktivnostima. Izuzetak je test jednog studenta čiji bodovi nisu uneti u evidenciju zbog nečitkosti rukopisa, iako jeste položio ispit i dobio 32 poena (student je Miloš M., prezime je nečitko)
Studenti mogu uneti ocene i-ili imati uvid u svoj test u četvrtak, 11.2. od 10.30-11h.


-


_________________________________________________________

Literatura:
Zbirku tekstova sa spiska literature za ovaj predmet možete kopirati u kopirnici "Leptirić" (Zmaj Jovina 7, u pasažu).

Ova dva naslova možete preuzeti u elektronskoj formi.

1. Stančić, M., M. Mitrović & L. Radulović (2013). From glorifying method toward post-method stance: Searching for quality of teaching/learning; in M. Despotović & E. Hebib (Eds.), Contemporary issues of education quality (p.41-55). Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute for Pedagogy and Andragogy; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD. [превод текста], koji možete preuzeti ovde.

2. Radulović, L.(2016), Slike o nastavniku između moderne i postmoderne (36-46, 46-52, 59-64, 64-70, 70-78), koju možete preuzeti ovde.



ZA STUDENTE KOJI SU SLUŠALI PREDMET RANIJIH GODINA:Informacije o načinu polaganja ispita (predispitnim i ispitnim obavezama) i tabele sa brojem poena za dosadašnje obaveze možete pronaći OVDE!

Evidenciju poena za studente koji su predmet slušali 2017/18 možete pogledati ovde!


 
2


Ovaj susret smo započeli aktivnostima čija je svrha bila da podstaknu studente na razmišljanje o pitanjima kojima ćemo se baviti na ovom predmetu, a koje bi mogle biti relevantne za obrazovanje za nastavničku profesiju. Ove aktivnosti su ujedno demonstracija i objašnjavanje aktivnosti na ovom predmetu. U tu svrhu demonstrirali smo šta znači čitati pedagoški tekst, polazeći od čitanja izvoda iz knjige P.Freirea i odgovaranja na pitanja u Radnom materijalu uz tekst. Nakon toga razgovarali smo o pitanjima koja se otvaraju povodom ovog teksta. Ukoliko niste bili na času,možete i sami pročitati tekst u prilogu i razmisliti o postavljenim pitanjima (Uvod u kurs).

Osim demonsriranja načina čitanja pedagoške literature, predstavljeni su i prvi predispitni zadatak Rečnik pojmova (objašnjenje u prezentaciji) i portfolio kao aktivnost koju studenti mogu odabrati da rade tokom ovog kursa (zadatak nije obavezan, ali može biti koristan za razvoj nastavničkih kompetencija, a može doneti i dodatne bodove). O portfoliju, kao i o ovoj aktivnosti na predmetu, možete više saznati u materijalu u prilogu.

Ovo je bio termin u kome ste mogli predati zadatak Moja (početna) filozofija nastave. Svoja razmišljanja o profesiji nastavnik i pitanjima relevantnim za ovu profesiju na početku kursa možete napisati do sledećeg susreta, ako to već niste učinili. Svoje filozofije nastave možete staviti i u portfolio, ukoliko rešite da ga pravite tokom nastave na ovom predmetu. Pomoć za realizaciju ovih aktivnosti možete pronaći u radnim materijalima: Portfolio na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom i Šta je "nastavnička filozofija." Važno je da u toku daljeg učenja na ovom predmetu preispitujete elemente svoje filozofije nastave. Zato obavezno sačuvajte ovaj početni esej.

***

U nastavku smo se bavili temama: pedagogija kao nauka, sistem pedagoških disciplina i odnos pedagogije sa drugim, srodnim naukama.
Cilj je bio da se dođe do uvida u to čime se sve bavi pedagogija, koje naučne discipline postoje u pedagogiji i koji su kriterujumi njihove podele, kakav je odnos pedagogije i srodnih nauka (priručni materijal je u prilogu, kao i prezentacija sa časa).

Studenti su imali zadatak da pronađu zajedničke probleme različitih srodnih nauka s pedagogijom, kao i autore koji su značajni i za date nauke i pedagogiju. Nakon toga, grupe su imale zadatak da razmisle o tome koje pedagoške discipline bi trebalo da izučavaju nastavnici. Odnosno, ključno pitanje je bilo: Koje pedagoške discipline mogu da budu važne za nastavnike i zbog čega?

Kao domaći zadatak, možete na padlet platformi postaviti svoje određenje pojma pedagogija, ili svoj komentar na odredjenje drugih studenata. Određenje može biti verbalno (kao što je uobičajeno u rečnicima) ili vizuelno. Detaljnije objašnjenje ovog zadatka možete pronaći u prezentaciji.

Literatura za čitanje:

Gudjons, H. (1994), Pedagogija, Temeljna znanja, Zagreb: Educa, str. 17-24.

Show all topics
Predmet koji organizuje Centar za obrazovanje nastavnika, a namenjen je studentima osnovnih studija različitih odeljenja (istorije, sociologije, filozofije, psihologije, klasičnih nauka, istorije umetnosti) kao deo njihovog inicijalnog obrazovanja za profesiju nastavnik.



Skip Online Users

Online Users

(last 4 minutes)
None