Skip Activities

Activities

Skip Search Forums

Search Forums

Skip Course categories

Topic outline

 


Osnove pedagoškog obrazovanja nastavnika
školska 2020/21 godina



U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagoškog obrazovanja (za studente master programa) i Osnove pedagogije sa didaktikom (za polaznike programa obrazovanja tokom čitavog života) na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, objašnjenje aktivnosti koje možete uraditi samostalno, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima, literaturu, a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi profesije nastavnik i rada na predmetu,...
Spisak literature nalazi se u programu predmeta (u prilogu). Sve izvore možete pronaći u Biblioteci za pedagogiju (II sprat). Ovih dana će, takođe, ovi izvori biti skenirani i postavljeni u elektronskoj formi na ovoj stranici.

Kontakt podaci predmetnog nastavnika:
Lidija Radulović, liradulo@f.bg.ac.rs

Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h

Obavestenje o konsultacijama kod Lidije Radulović
Zbog aktuelne epidemiološke situacije, konsultacije će se uglavnom održavati on line. Ukoliko su Vam potrebne konsultacije kod Lidije Radulović, potrebno je da joj pišete na mail (liradulo@f.bg.ac.rs), nakon čega ćete se dogovoriti o terminu konsultacija i dobiti poziv na on line sastanak ili se dogovoriti o terminu susreta uživo.

Adresa na koju možete slati zadatke koji su pokazatelj vaših aktivnosti i predispitne zadatke: opdnastava@gmail.com


Objašnjenje u vezi sa predispitnim aktivnostima i ispitom: Kao što se vidi u programu predmeta (u prilogu), ocena na predmetu se dobija na osnovu tri vrste aktivnosti.
- Bodovi za aktivnost na času se dobijaju kroz aktivnosti u toku časova, ili naknadnim slanjem aktivnosti koje su zadate u prostoru u kome je opisan tok časa. Ove aktivnosti nisu uslov za polaganje ispita, već samo doprinose broju bodova (i oceni) ostvarenoj na predmetu. Student, dakle, može položiti ispit i bez bodova za aktivnosti.
- Predispitni zadatak (esej) jeste obavezan zadatak. Da bi student položio ispit, neophodno je da uradi ovaj zadatak, a minimalni broj bodova da bi se smatralo da je zadatak uradjen je 10 (pod uslovom da je kroz ovu i ostale aktivnosti stekao broj bodova koji je najmanje 51).
- Ispit se polaže u vidu testa znanja. Da bi ispit bio položen neophodno je da student ostvari najmanje 31 (od 60) poena, pod uslovom da je kroz ovu i ostale aktivnosti stekao najmanje 51 bod). Student / polaznik programa može polagati ispit i pre redovnog januarskog ispitnog roka. Ukoliko proceni da je spreman za polaganje ispita, student se javlja nastavniku kako bi se dogovorili o terminu u kom će biti organizovan ispit. Budući da se ispit polaže uživo, zbog aktuelne epidemiološke situacije, poželjno je da se prijavi nekoliko studenata za neki termin.
Student može tražiti da se pisani ispit dopuni kroz usmeno ispitivanje.


Informacija o rezultatima ispita u februarskom ispitnom roku 2021.
Svi studenti koji su izašli na pisani ispit su položili. Informacije o broju bodova možete pronaći u tabeli na adresi:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FxG8RWEO0kuk4DWLzlTOA6UjB27wdOgYypKs2BOE06w/edit#gid=0


U istoj tabeli su evidentirane i druge aktivnosti na ovom predmetu. Ocenu možete upisati u četvrtak, 11.2. u terminu 14.30-15.30. U istom terminu možete imati uvid u svoje radove.
Studenti koji žele mogu dopuniti predispitnu aktivnosti (u ovom ispitnom roku do 15.2.), ili se obratiti nastavniku u vezi sa mogućnostima za usmeno odgovaranje.



-----------------------------------------------------------------------------------------
Arhiva vesti

Informacija o promeni plana realizacije nastave na predmetu:
U ponedeljak, 9.11. biće održan nastavak časa sa temom Pristupi obrazovanju nastavnika. Čas ce biti organizovan od 18h (nakon časa iz predmeta Psihologija za nastanike / Psihologija razvoja i učenja) i možete mu se prikljuciti preko sledeće adrese:

https://us02web.zoom.us/j/81631151184?pwd=QlNXcEpjWUJ3bDJwOVBRNDhkTTN2Zz09
> Meeting ID: 816 3115 1184
> Passcode: nastava

U nastavku će biti sumiran kurs, uz dogovor o ispitu.

 
3
Tema 3: Koncepcije obrazovanja

Za obrazovanje se može reći da je stalni predmet promišljanja i proučavanja, ali i polemisanja i preispitivanja, imajući u vidu da se u nastojanjima da se obrazovanje reformiše neprestano traga za nekom novom/drugačijom/"idealnom" koncepcijom obrazovanja. Stoga smo se na času 2.11. bavili različitim (manje ili više) savremenim koncepcijama obrazovanja, analizirali smo njih same, kao ideje, a analizirali smo i praksu u našim školama iz ugla ovih koncepcija.Prezentaciju o koncepcijama obrazovanja možete naći u prilogu.

Ukoliko niste bili na času: U prilogu je i matrica za procenu koncepcija obrazovanja u odnosu na to koliko su poželjne i koliko su realistične za ostvarivanje u našem obrazovanju. Razmislite o prednostima i nedostacima svake od koncepcija i u skladu sa tim popunite tabelu i pošaljite je na adresu opdnastava@gmail.com. Ukoliko se Vaše procene "najbolje" koncepcije i najzastupljenije u našim školama ne slažu, razmislite o o pitanju: Kako do promene koncepcije obrazovanja u praksi?

U procesu učenja razmišljajte o prednostima svake od koncepcija i kako ih je moguće ostvariti i o nedostacima svake od njih i kako ih je moguće prevazići.

Evo i jednog kratkog prikaza iz knjige u kojoj su prikazani intervjui sa alumnistima Samerhil škole (i u njemu se "provlači" ideja kako ima i pozitivnih aspekata, a i negativnih). Ukoliko ste zainteresovani da pročitate više o radu ove škole koja je zasnovana na humanističkoj koncepciji obrazovanja, možete pročitati i knjige Slobodna deca Samerhila, Novi Samerhil, Samerhil za i protiv... Sve one su objavljene na srpskom jeziku.

Literatura:

* Mitrović, M. i Radulović, L. (2011), Načini razumevanja i konceptualizovanja kvaliteta obrazovanja u nastavi, U: Kvalitet u obrazovanju, Beograd: IPA , 145-150.

(U prilogu možete pronaći ceo zbornik Kvalitet u obrazovanju. U obaveznoj literaturi je članak M.Mitrović i L.Radulović i u njemu možete čitati o koncepcijama obrazovanja. Ali, ukoliko Vas zanimaju, dostupni su za čitanje i drugi članci u ovom zborniku. Imajući na umu problematiku predmeta Osnove pedagoškog obrazovanja i programa obrazovanja nastavnika koji pohađate, preporučujemo članak M.Stančića OSNOVNI PRISTUPI KVALITETU RADA NASTAVNIKA I NJIHOVE ODLIKE).

* Radulović, L. (2016). Slike o nastavniku. Beograd: IPA i CON, str. 36-46

Tema 4: Uvod u didaktiku

U nastavku susreta započeli smo razgovor o tome šta je didaktika i čime se ova pedagoška disciplina bavi, kako se razvijala i kakve orijentacije u didaktici postoje, zadržavajući se na uslovnoj podeli na tradicionalnu i reformsku didaktiku i baveći se njihovim osnovnim odlikama i razlikama između njih. Prezentacija i priručni materijal sa časa su u prilogu.

U procesu učenja razmišljajte o odnosu između tradicionalne i reformske didaktike s jedne strane i različitih koncepcija obrazovanja.

Kao nastavak ove teme, u subotu 7.11. kolege sa programa celoživotnog obrazovanja bi trebalo da održe kratka predavanja o pojedinim vrstama nastave. Potrebno je da se u vezi sa tim što pre jave, kako bismo se dogovorili o temi predavanja i literaturi.

Literatura:
Kiper: Uvod u opću didaktiku - izvod
Meyer, H. (2002). Didaktika razredne kvake - izvod
Trnavac, N., Đorđević, J., Pedagogija - izvod



Show all topics
Skip Upcoming Events

Upcoming Events

There are no upcoming events
Skip Administration

Administration