Skip Activities

Activities

Skip Search Forums

Search Forums

Skip Course categories

Topic outline

 


Osnove pedagoškog obrazovanja nastavnika
školska 2020/21 godina



U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagoškog obrazovanja (za studente master programa) i Osnove pedagogije sa didaktikom (za polaznike programa obrazovanja tokom čitavog života) na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, objašnjenje aktivnosti koje možete uraditi samostalno, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima, literaturu, a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi profesije nastavnik i rada na predmetu,...
Spisak literature nalazi se u programu predmeta (u prilogu). Sve izvore možete pronaći u Biblioteci za pedagogiju (II sprat). Ovih dana će, takođe, ovi izvori biti skenirani i postavljeni u elektronskoj formi na ovoj stranici.

Kontakt podaci predmetnog nastavnika:
Lidija Radulović, liradulo@f.bg.ac.rs

Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h

Obavestenje o konsultacijama kod Lidije Radulović
Zbog aktuelne epidemiološke situacije, konsultacije će se uglavnom održavati on line. Ukoliko su Vam potrebne konsultacije kod Lidije Radulović, potrebno je da joj pišete na mail (liradulo@f.bg.ac.rs), nakon čega ćete se dogovoriti o terminu konsultacija i dobiti poziv na on line sastanak ili se dogovoriti o terminu susreta uživo.

Adresa na koju možete slati zadatke koji su pokazatelj vaših aktivnosti i predispitne zadatke: opdnastava@gmail.com


Objašnjenje u vezi sa predispitnim aktivnostima i ispitom: Kao što se vidi u programu predmeta (u prilogu), ocena na predmetu se dobija na osnovu tri vrste aktivnosti.
- Bodovi za aktivnost na času se dobijaju kroz aktivnosti u toku časova, ili naknadnim slanjem aktivnosti koje su zadate u prostoru u kome je opisan tok časa. Ove aktivnosti nisu uslov za polaganje ispita, već samo doprinose broju bodova (i oceni) ostvarenoj na predmetu. Student, dakle, može položiti ispit i bez bodova za aktivnosti.
- Predispitni zadatak (esej) jeste obavezan zadatak. Da bi student položio ispit, neophodno je da uradi ovaj zadatak, a minimalni broj bodova da bi se smatralo da je zadatak uradjen je 10 (pod uslovom da je kroz ovu i ostale aktivnosti stekao broj bodova koji je najmanje 51).
- Ispit se polaže u vidu testa znanja. Da bi ispit bio položen neophodno je da student ostvari najmanje 31 (od 60) poena, pod uslovom da je kroz ovu i ostale aktivnosti stekao najmanje 51 bod). Student / polaznik programa može polagati ispit i pre redovnog januarskog ispitnog roka. Ukoliko proceni da je spreman za polaganje ispita, student se javlja nastavniku kako bi se dogovorili o terminu u kom će biti organizovan ispit. Budući da se ispit polaže uživo, zbog aktuelne epidemiološke situacije, poželjno je da se prijavi nekoliko studenata za neki termin.
Student može tražiti da se pisani ispit dopuni kroz usmeno ispitivanje.


Informacija o rezultatima ispita u februarskom ispitnom roku 2021.
Svi studenti koji su izašli na pisani ispit su položili. Informacije o broju bodova možete pronaći u tabeli na adresi:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FxG8RWEO0kuk4DWLzlTOA6UjB27wdOgYypKs2BOE06w/edit#gid=0


U istoj tabeli su evidentirane i druge aktivnosti na ovom predmetu. Ocenu možete upisati u četvrtak, 11.2. u terminu 14.30-15.30. U istom terminu možete imati uvid u svoje radove.
Studenti koji žele mogu dopuniti predispitnu aktivnosti (u ovom ispitnom roku do 15.2.), ili se obratiti nastavniku u vezi sa mogućnostima za usmeno odgovaranje.



-----------------------------------------------------------------------------------------
Arhiva vesti

Informacija o promeni plana realizacije nastave na predmetu:
U ponedeljak, 9.11. biće održan nastavak časa sa temom Pristupi obrazovanju nastavnika. Čas ce biti organizovan od 18h (nakon časa iz predmeta Psihologija za nastanike / Psihologija razvoja i učenja) i možete mu se prikljuciti preko sledeće adrese:

https://us02web.zoom.us/j/81631151184?pwd=QlNXcEpjWUJ3bDJwOVBRNDhkTTN2Zz09
> Meeting ID: 816 3115 1184
> Passcode: nastava

U nastavku će biti sumiran kurs, uz dogovor o ispitu.

 
2
Tema 2: OSNOVNI PEDAGOŠKI POJMOVI

Na ovom času bavili smo se osnovnim pedagoškim pojmovima (vaspitanje, obrazovanje), njihovim međusobim odnosom i odnosom sa nekim srodnim pojmovima kao što su socijalizacija, (en/a)kulturacija, manipulacija/ indoktrinacija... Prezentacija sa časa i radni materijal (kviz) su u prilogu.

Naglašena je kompleksnost i međuzavisnost osnovnih pedagoških pojmova, kao i da ne postoji jedno tačno i opšteprihvaćeno određenje vaspitanja i obrazovanja. Postoje brojni problemi u vezi sa njihovim definisanjem (pitanja na koja se odgovara pri pokušaju definisanja), odnosno ključne tačke oko kojih su kroz istoriju postojala različita stanovišta (koja se reflektuju i na današnja shvatanja) i koji se mogu posmatrati kao elementi za definisanje osnovnih pedagoških pojmova. U predavanju je bilo reči o tim problemima (pitanjima) i kako se sve na njih odgovaralo, a zatim je sumirano šta se može smatrati savremenim pedagoškim stajalištima.

Ukoliko niste bili na času, pođite od radnog materijala Kviz. U tom materijalu navedene su tvrdnje kojima se nastoji odrediti pojam vaspitanje. U srednjoj koloni upišite + ukoliko smatrate da bi to mogla biti definicija pojma vaspitanje, a - ukoliko smatrate da to nije dobra definicija. U ovom koraku, desnu kolonu i komentar ostavite prazne. Nakon toga proučite prezentaciju i pročitajte literaturu. Na osnovu saznanja do kojih tako dođete, vratite se Kvizu. Ovaj put popunite desnu kolonu na isti način - stavljajući + ili -, zavisno od toga da li tu tvrdnju smatrate tačnom definicijom. Imajte na umu: ako je određenje usko (ne obuhvata sve relevantne elemente) onda ono ne predstavlja dobru definiciju pojma! Deo radnog materijala koji se odnosi na komentare, popunjavate nekom vrstom objašnjenja i-ili argumenta zašto ste tvrdnju smatrali tačnom ili netačnom. Ovu aktivnost možete raditi i u paru sa nekim od kolega iz grupe, pri čemu biste se dogovarali o tome kako da popunite tabelu. Kviz pošaljite na adresu opdnastava@gmail.com kako biste dokumentovali svoju aktivnost i mogli da dobijete povratnu informaciju. Ne zaboravite da se potpišete (ili da potpišete oba studenta ukoliko ste zajedno radili)!

I ukoliko ste bili na času materijal Kviz možete da koristite pri daljem učenju, za proveravanje načina na koji razumete vaspitanje i za upoređivanje ovih elemenata sa savremenim pedagoškim shvatanjima.

Evo još jednog pitanja za razmišljanje. Na osnovu saznanja o vaspitanju, razmišljajte o tome (i zapišite) gde se u vašem iskustvu mogu uočiti primeri “pravog vaspitanja" i zbog čega mislite da je baš to primer pravog vaspitanja. Druga mogućnost je da razmišljte zašto neko iskustvo nije bilo primer (prema savremenim pedagoškim shvatanjima dobrog) vaspitanja, a možda je postojala namera da to bude. Na neku od ovih tema možete napisati kratak esej u kome biste opisali iskustvo i analizirali ga - zašto ga smatrate dobrim primerom vaspitanja, ili zašto to nije. Ovaj esej može biti pokazatelj Vaše aktivnosti, umesto kviza.

Predmet predavanja bio je i pojam obrazovanje. Obratite pažnju na to šta obuhvata savremeni pojam obrazovanja, koje razlike u shvatanjima u ovog pojma postoje. Primenite ta saznanja da biste analizirali neki od sledećih izvora - Priču o skeledžiji (u prilogu), ili neki od filmova (linkovi u nastavku). U procesu učenja razmišljajte o tome koje dileme u vezi sa savremenim obrazovanjem ovi izvori pokreću i šta za vas kao (budućeg) nastavnika oni znače.

Ken Robinson: Paradigme promene sistema obrazovanja

https://www.studentskizivot.com/saveti-za-studente/ken-robinson-paradigme-promene-sistema-obrazovanja/

What is 21st century education

https://www.youtube.com/watch?v=Ax5cNlutAys

Literatura:
* Gudjons, H. (1994), Pedagogija, Temeljna znanja, Zagreb: Educa, str. 143-148, 160-165.


U petak, 30.10. sa početkom u 15.30 biće održane konsultacije putem platforme Zoom. U nastavku je poziv za Zoom sastanak. Možete ga iskoristiti za sva pitanja u vezi sa programskim aktivnostima i načinom rada, kao i u vezi sa dodatnim objašnjenjima i razmatranjem sadržaja koji su bili predmet prethodno realizovanih časova.

Lidija Radulovic is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Lidija Radulovic's Zoom Meeting
Time: Oct 30, 2020 03:30 PM Budapest

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/75465263282?pwd=MGdKQzNpR0NxK0NISHhicThrQUV2QT09

Meeting ID: 754 6526 3282
Passcode: 2zmFcY




Show all topics
Skip Upcoming Events

Upcoming Events

There are no upcoming events
Skip Administration

Administration