Skip Activities

Activities

Skip Search Forums

Search Forums

Skip Course categories

Topic outline

 

U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima kolokvijuma, ispita i sl., a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi rada na predmetu, profesiji nastavnik...

Kontakt podaci predmetnih nastavnika:
Lidija Radulović, liradulo@f.bg.ac.rs

Saradnik u nastavi:
Jelena Medar, jelenamedar95@hotmail.com

Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h

U redovnim okolnostima nastava na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom se odvija u prolećnoim semetru,sredom u dva termina:

I 9.45-13h
II 13.15-16.30h


AKTUELNA OBAVEŠTENJA ZA STUDENTE 2019-20 ŠKOLSKE GODINE

U toku vanrednog stanja izazvanog korona virusom konsultacije će se odvijati mailom.
Nastava se nastavlja na daljinu. Svake nedelje ću ovde postavljati materijale koji prate teme kojima bismo se inače bavili na časovima. Prezentacije su izmenjene (u odnosu na one koje bi bile kori['ene u nastavi uživo) i u njima su dodata objašnjenja i zadaci. Neki od zadataka predstavljaju predlog kako da pristupite čitanju, sugerisani su za Vaš individualni rad. Neki zadaci podrazumevaju da nešto uradite i pošaljete na adresu
opdnastava@gmail.com
kao pokazatelj Vaše "aktivnosti na času." Ostaju i ideje za pisanje eseja... koje mogu biti deo Vašeg učenja, a mogu postati i deo portfolija!
Tu je i podsetnik na literaturu koja je u vezi sa temama kojima se bavimo. Ukoliko ste na vreme nabavili literaturu - čitajte i nju.
Dakle, pratite uputstva na slajdovima, čitajte slajdove, materijale u prilogu, kao i literaturu!
Najveći broj časova uz to je organizovan i preko Zoom aplikacije, sredom - kada bi i inače bili naši časovi. Potrebno je da redovno izlazite na moodle, kako biste bili informisani o aktivnostima i kako biste mogli da dobijete poziv na Zoom sastanak - odnosno Zoom časove.

Želim Vam zdravlje, što manje problema i uspeh u učenju!



Rezultati ispita i upis ocena

Molimo Vas da, ukoliko niste u mogućnosti da dodjete na upis ocene, indeks pošaljete po nekom od kolega ili kažete po kolegi koji dolazi da treba da Vam unesem ocenu u elektronski zapisnik.Budući da je moguće da portfolio radite i u nekom od narednih rokova, ocene Vam neće biti unete ukoliko niko ne dođe da potvrdi da se slažete sa ocenom i da treba da je unesem.

NAPOMENA O NAČINU NA KOJI SU RAČUNATI BODOVI ZA AKTIVNOSTI
Ukupan broj aktivnosti u kojima ste mogli učestvovati tokom semestra je 15 (to su aktivnosti evidentirane na drugoj strani u tabeli). Budući da je maksimalan broj bodova za aktivnost 10, do broja bodova koje ste dobili za aktivnost tokom semestra u konačnoj oceni se došlo računanjem srazmere (množenjem sa 0,8).

Septembarski rokovi su bili poslednji u kojima ste mogli polagati jedan od kolokvijuma. U novoj školskoj godini morate polagati ispit u celini.



REZULTATI ISPITA U FEBRUARSKOM ROKU I UPIS OCENA
Rezultati studenata koji su položili ispit 10.2.2021., kao i rezultati predatih predispitnih zadataka nalaze se u evidenciji o studentskim aktivnostima. Izuzetak je test jednog studenta čiji bodovi nisu uneti u evidenciju zbog nečitkosti rukopisa, iako jeste položio ispit i dobio 32 poena (student je Miloš M., prezime je nečitko)
Studenti mogu uneti ocene i-ili imati uvid u svoj test u četvrtak, 11.2. od 10.30-11h.


-


_________________________________________________________

Literatura:
Zbirku tekstova sa spiska literature za ovaj predmet možete kopirati u kopirnici "Leptirić" (Zmaj Jovina 7, u pasažu).

Ova dva naslova možete preuzeti u elektronskoj formi.

1. Stančić, M., M. Mitrović & L. Radulović (2013). From glorifying method toward post-method stance: Searching for quality of teaching/learning; in M. Despotović & E. Hebib (Eds.), Contemporary issues of education quality (p.41-55). Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute for Pedagogy and Andragogy; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD. [превод текста], koji možete preuzeti ovde.

2. Radulović, L.(2016), Slike o nastavniku između moderne i postmoderne (36-46, 46-52, 59-64, 64-70, 70-78), koju možete preuzeti ovde.



ZA STUDENTE KOJI SU SLUŠALI PREDMET RANIJIH GODINA:Informacije o načinu polaganja ispita (predispitnim i ispitnim obavezama) i tabele sa brojem poena za dosadašnje obaveze možete pronaći OVDE!

Evidenciju poena za studente koji su predmet slušali 2017/18 možete pogledati ovde!


 
5

Ove nedelje bavimo se temama: škola kao institucija i zajednica, saradnja aktera školskog života i učenička participacija.

Prateći tekst i zadatke navedene u prezentaciji, potražite odgovore na pitanja:

- Šta čini školu (šta su njeni konstitutivni elementi)?

- Šta je etos škole?

- Šta obuhvata koncept škole kao zajednice koja uči?

- Šta su odlike partnerske saradnje?

- Šta je učenička participacija i kako se ona može organizovati?

Obratite pažnju na to da školu ne čine samo njeni akteri, već i njihov položaj, uloge i međusobni odnosi...

Kao jednu od bitnih odlika svake škole naveli smo njen etos. Etos škole se može odrediti kao skup vrednosti, stavova i ponašanja koji su karakteristični za jednu školu kao celinu (nešto detaljnije pogledate u priručnom materijalu o etosu škole). Naročito smo se osvrnuli na to na koji način akteri u školi mogu da doprinose etosu škole.

Zbog toga je bitno da između različitih aktera u školi postoji saradnja (više o tome šta predstavlja pravu saradnju pročitajte u priručnom materijalu o saradnji).

Za život škole i razvoj učenika naročito je značajna participacija učenika u školi, odnosno koliko učenici u školama učestvuju u donošenju odluka koje se tiču njih samih i celokupne zajednice. U kontekstu škole naročito je važno govoriti o tome da li i u kojoj meri su omogućene i podsticane aktivnosti u kojima dete može da izrazi svoje mišljenje koje će biti uzeto u obzir i da preduzima aktivnosti u vezi sa stvarima koje ga se tiču, jer se ovo smatra načinom obrazovanja deteta, što su sve zahtevi koje podržava i konvencija UN o pravima deteta, u kojoj se participacija tretira kao jedan od osnovih principa (prezentacija). Dakle, značajne su bar dve vrste razloga za učeničku participaciju: obrazovno-razvojni i pravni.

Jedan od zadataka objašnjen na prezentaciji predstavlja zadatak koji možete poslati na adresu: opdnastava@gmail.com. Na taj način dobićete bodove za aktivnost na ovom času, a to će ujedno biti prilika da proverimo koliko razumete odlike prave saradnje i da reagujemo na to.

Ideje za pisanje eseja za portfolio:

- Kako ću kao nastavnik doprinositi etosu škole
- Primeri saradnje nastavnika i ... (opišite i analizirajte primere za koje ste čuli, doživeli ili sami osmislili)
- Primeri participacije dece u školi / nastavi (opišite i analizirajte primere za koje ste čuli, doživeli ili sami osmislili)


Literatura za čitanje:


* Hebib, E., Radulović, L. (2000), Mogućnosti ostvarivanja saradnje nastavnika i stučnih saradnika, Beograd: Nastava i vaspitanje (3), str. 326-339.
* Hebib, E., Radulović, L. (2001), Dečja participacija u školi, Beograd: Učitelj, 71-72, str. 126-135.

Šira literatura:

Hebib, E. (2009). Škola kao sistem. Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet u Beogradu.

Pavlović Breneselović, D. (2012). Od prirodnih neprijatelja do partnera - sistemski pristup odnosu porodice i javnog vaspitanja, Filozofski fakultet u Beogradu.

Show all topics
Predmet koji organizuje Centar za obrazovanje nastavnika, a namenjen je studentima osnovnih studija različitih odeljenja (istorije, sociologije, filozofije, psihologije, klasičnih nauka, istorije umetnosti) kao deo njihovog inicijalnog obrazovanja za profesiju nastavnik.



Skip Online Users

Online Users

(last 4 minutes)
None