| | U toku našeg rada na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom na ovom mestu moći ćete da pronađete informacije o tome šta se radilo na prethodnim časovima, eventualne zadatke za predstojeće časove, različite najave, obaveštenja, informacije o terminima kolokvijuma, ispita i sl., a možete pokrenuti i neka pitanja na Forumu u vezi rada na predmetu, profesiji nastavnik...
Kontakt podaci predmetnih nastavnika:
Saradnik u nastavi: Jelena Medar, jelenamedar95@hotmail.com
Termin za konsultacije: četvrtak 11.30-13h
U redovnim okolnostima nastava na predmetu Osnove pedagogije sa didaktikom se odvija u prolećnoim semetru,sredom u dva termina:
I 9.45-13h
II 13.15-16.30h
AKTUELNA OBAVEŠTENJA ZA STUDENTE 2019-20 ŠKOLSKE GODINE
U toku vanrednog stanja izazvanog korona virusom konsultacije će se odvijati mailom.
Nastava se nastavlja na daljinu. Svake nedelje ću ovde postavljati materijale koji prate teme kojima bismo se inače bavili na časovima. Prezentacije su izmenjene (u odnosu na one koje bi bile kori['ene u nastavi uživo) i u njima su dodata objašnjenja i zadaci. Neki od zadataka predstavljaju predlog kako da pristupite čitanju, sugerisani su za Vaš individualni rad. Neki zadaci podrazumevaju da nešto uradite i pošaljete na adresu opdnastava@gmail.com
kao pokazatelj Vaše "aktivnosti na času." Ostaju i ideje za pisanje eseja... koje mogu biti deo Vašeg učenja, a mogu postati i deo portfolija!
Tu je i podsetnik na literaturu koja je u vezi sa temama kojima se bavimo. Ukoliko ste na vreme nabavili literaturu - čitajte i nju.
Dakle, pratite uputstva na slajdovima, čitajte slajdove, materijale u prilogu, kao i literaturu!
Najveći broj časova uz to je organizovan i preko Zoom aplikacije, sredom - kada bi i inače bili naši časovi. Potrebno je da redovno izlazite na moodle, kako biste bili informisani o aktivnostima i kako biste mogli da dobijete poziv na Zoom sastanak - odnosno Zoom časove.
Želim Vam zdravlje, što manje problema i uspeh u učenju!
Rezultati ispita i upis ocena
Molimo Vas da, ukoliko niste u mogućnosti da dodjete na upis ocene, indeks pošaljete po nekom od kolega ili kažete po kolegi koji dolazi da treba da Vam unesem ocenu u elektronski zapisnik.Budući da je moguće da portfolio radite i u nekom od narednih rokova, ocene Vam neće biti unete ukoliko niko ne dođe da potvrdi da se slažete sa ocenom i da treba da je unesem.
NAPOMENA O NAČINU NA KOJI SU RAČUNATI BODOVI ZA AKTIVNOSTI
Ukupan broj aktivnosti u kojima ste mogli učestvovati tokom semestra je 15 (to su aktivnosti evidentirane na drugoj strani u tabeli). Budući da je maksimalan broj bodova za aktivnost 10, do broja bodova koje ste dobili za aktivnost tokom semestra u konačnoj oceni se došlo računanjem srazmere (množenjem sa 0,8).
Septembarski rokovi su bili poslednji u kojima ste mogli polagati jedan od kolokvijuma. U novoj školskoj godini morate polagati ispit u celini.
REZULTATI ISPITA U FEBRUARSKOM ROKU I UPIS OCENA
Rezultati studenata koji su položili ispit 10.2.2021., kao i rezultati predatih predispitnih zadataka nalaze se u evidenciji o studentskim aktivnostima. Izuzetak je test jednog studenta čiji bodovi nisu uneti u evidenciju zbog nečitkosti rukopisa, iako jeste položio ispit i dobio 32 poena (student je Miloš M., prezime je nečitko)
Studenti mogu uneti ocene i-ili imati uvid u svoj test u četvrtak, 11.2. od 10.30-11h.
-
_________________________________________________________
Literatura:
Zbirku tekstova sa spiska literature za ovaj predmet možete kopirati u kopirnici "Leptirić" (Zmaj Jovina 7, u pasažu).
Ova dva naslova možete preuzeti u elektronskoj formi.
1 . Stančić, M., M. Mitrović & L. Radulović (2013). From glorifying method toward post-method stance: Searching for quality of teaching/learning; in M. Despotović & E. Hebib (Eds.), Contemporary issues of education quality (p.41-55). Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute for Pedagogy and Andragogy; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD. [превод текста], koji možete preuzeti ovde.
2. Radulović, L.(2016), Slike o nastavniku između moderne i postmoderne (36-46, 46-52, 59-64, 64-70, 70-78), koju možete preuzeti ovde.
http://www.f.bg.ac.rs/con/ispiti
|
ZA STUDENTE KOJI SU SLUŠALI PREDMET RANIJIH GODINA:Informacije o načinu polaganja ispita (predispitnim i ispitnim obavezama) i tabele sa brojem poena za dosadašnje obaveze možete pronaći OVDE!
Evidenciju poena za studente koji su predmet slušali 2017/18 možete pogledati ovde!
|
| | | 4 |
Ove nedelje nastavili smo razgovor o obrazovanju. Za obrazovanje se može reći da je stalni predmet promišljanja i proučavanja, ali i polemisanja i preispitivanja, imajući u vidu da se stalno traže nove reforme postojećeg stanja u obrazovanju i da se neprestano traga za nekom novom/drugačijom "idealnom" koncepcijom obrazovanja. Stoga smo se na času bavili različitim savremenim koncepcijama obrazovanja i pitanjem čemu uopšte obrazovanje danas. Prezentaciju sa časa možete naći u prilogu.
U drugom delu časa gledali smo film K.Robinsona i diskutovali o savremenim problemima u obrazovanju i njegovoj svrsi u savremenom svetu, kao i o tome koja koncepcija vaspitanja i obrazovanja u najvećoj meri odgovara pogledu na obrazovanje autora ovog filma. Možete pogledati film i razmisliti o pitanjima:
- O kojim problemima u vezi sa obrazovanjem film govori? Koji stav autor zastupa?
- Koja koncepcija obrazovanja je najbliža autoru? Koju koncepciju kritikuje?
- Šta je Vaš odnos prema pitanjima koje autor postavlja? Čemu služi obrazovanje danas? Čemu bi trebalo da služi – kakvo obrazovanje nam je potrebno? (Da sam ja neko...)
- Od koga zavisi kakvo će obrazovanje biti?
Film mozete pronaći na adresi:
https://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_changing_education_paradigms
Ukoliko želite, možete pročitati deo knjige Najbolje škole, autora Tomasa Armstronga koji se bavi različitim diskursima u obrazovanju: diskursom razvoja čoveka i diskursom akademskog postignuća. Sažet prikaz ovih diskursa možete pronaći u priručnom materijalu u prilogu.Razmislite o tome šta je za Vas smisao - svrha obrazovanja i u kakvom je to odnosu sa stavom T.Armstrnoga.
Evo ideje za još jedan zadatak kroz koji možete učiti o koncepcijama obrazovanja: analizirajte fejsbook stranicu Ministarstva prosvete i pokušajte da odgovorite na pitanja:
- Kako se razume obrazovanje?
- Koja koncepcija je dominantna?
- Šta je Vaš odnos prema tome?
- Kreirajte stranicu kako bise Vi mislili da bi trebalo da izgleda! ili Kreirajte stranicu tako da bude u skladu sa jednom od koncepcija vaspitanja i obrazvoanja o kojima smo učili (humanističkom koncepcijom, interakcionističkom koncepcijom, bihejviorističkom koncepcijom).
Na ista pitanja možete odgovoriti i u vezi sa TV školom koja ovih dana, u situaciji vanrednog stanja, nastoji da nadoknadi nastavu kroz direktni kontakt.
U procesu učenja, takođe, možete analizirati opis časa koji se nalazi u prilogu sa stanovišta: koja koncepcija obrazovanja je dominantna na ovom času? Šta su pokazatelji te koncepcije?
Predlozi tema za pisanje eseja za vaš portfolio mogu biti: Šta je, prema vašem viđenju, svrha obrazovanja i/ili Koja je "najbolja" koncepcija obrazovanja i zašto? (Ako smatrate da vam u tome može pomoći matrica za analizu koju ste popunjavali u grupama na času, takođe je možete naći u prilogu i staviti u svoj portfolio popunjenu). Ono što napišete možete u toku rada na predmetu prepravljati, sređivati, unapređivati, doterivati... dakle, pratiti promene u vašem razumevanju. Ovo vam može koristiti i za pisanje eseja o Vašoj filozofiji nastave na kraju.
I sve druga napredpomenuta pitanja i zadaci mogu biti predmet pisanja koji će postati deo Vašeg portfolija.
Obavezna literatura:
Радуловић, Л. (2016), Слике о наставнику између модерне и постмодерне (36-46) Šira literatura:
* Havelka, N. (2000), Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, str. 104-118.
Armstrong, T. (2008): Najbolje škole, poglavlja Diskurs akademskog postignuća i Diskurs razvoja čoveka (str. 15-79), Zagreb: Educa. * Dostupna u biblioteci odeljenja za pedagogiju (signatura: PEA 42938)
|
| |
| Predmet koji organizuje Centar za obrazovanje nastavnika, a namenjen je studentima osnovnih studija različitih odeljenja (istorije, sociologije, filozofije, psihologije, klasičnih nauka, istorije umetnosti) kao deo njihovog inicijalnog obrazovanja za profesiju nastavnik.
Skip Online Users |