| |
Dobrodošli na predmet
Psihologija dece s potrebom za dodatnom podrškom/Vaspitno obrazovni rad sa decom sa potrebom za dodatnom podrškom
U prilogu se nalaze osnovne informacije o kursu, kao i plan rada na kursu. Ovaj plan je podložan izmenama, u zavisnosti od raspoloživosti gostujućih predavača i ustanova koje posećujemo, kao i u zavisnosti od epidemiološke situacije. Poslednje potvrđene informacije će uvek biti unete u kalendar koji se nalazi u donjem desnom uglu.
Na sledećem linku možete pratiti broj ostvarenih poena za učešće u nastavi.
U nastavku se nalazi link ka Padlet tabli na kojoj ćete objavljivati svoje utiske nakon poseta ustanovama koje smo tokom semestra imali prilike da posetimo. Bitno je da nakon poseta u tablu upišete svoj komentar, dilemu, pitanje... a koji se odnose na ili su inspirisani onim što ste uočili ili čuli tokom same posete. Objave na Padletu deo su Vašeg portfolia i bitno je da ih blagovremeno postavite.
Adrese predavača na kursu:
doc. dr Olja Jovanović: olja.jovanovic@f.bg.ac.rs
Dejana Mutavdžin: dejana.mutavdzin@f.bg.ac.rs
U okviru kursa ćete imati i domaće zadatke, koji će biti označeni plavom bojom.
Prvi zadatak za vas je da fotografišite situaciju/kontekst koji za Vas predstavlja inkluziju i/ili ekskluziju. Fotografiju možete preuzeti i sa interneta. Kratko navedite zašto to za Vas predstavlja inkluziju/ekskluziju.
Fotografiju i kratko obrazloženje objavite najkasnije do 13.10. na:
https://padlet.com/oljajovanovic/b87u190ileeog54r
| | | | 12 October - 18 October
Ove nedelje smo se bavili istorijatom ideje inkluzivnog obrazovanja.
Do narednog susreta potrebno je da se nađete "u tuđim cipelama".
Dakle, do narednog časa potrebno je da odaberete jedan dio dana (najmanje dva sata) tokom kog ćete se staviti u ulogu osobe sa smetnjama u razvoju. Možete odabrati da li će to biti osoba sa oštećenjem vida, osoba sa oštećenjem sluha, osoba sa teškoćama u kretanju ili osoba sa komunikacijskim teškoćama. Ukoliko ste odabrali da budete osoba sa oštećenim vidom možete staviti povez preko očiju, ili, ukoliko ste odabrali da budete osoba sa oštećenim sluhom, možete staviti slušalice u uši i pustiti glasnu muziku.
Zatim, pokušajte da tokom tih nekoliko časova obavljate svoje tipične aktivnosti (npr. buđenje, umivanje, doručak, odlazak do prodavnice). Zapišite svoja iskustva, uvide, emotivne reakcije, reakcije drugih... Šta Vam to iskustvo govori o inkluziji?
|
| | | 19 October - 25 October
Ove nedelje posetili smo kafić "Zvuci srca", kao i udruženje za pomoć osobama sa smetnjama u razvoju "Živimo zajedno".
Svoje utiske iz poseta ustanovama koje smo obišli, dileme i sugestije unosite na Padlet tablu koja je tome namenjena.
Rok za postavljanje komentara na Padlet tabli je 7 dana od datuma posete ustanovi.
Komentari koje ostavljate na Padlet-u sastavni su deo Vašeg portfoila i sa Padleta iste možete direktno kopirati i uneti u portfolio, ili priložiti fotografije ekrana (screenshot).
|
| | | 26 October - 1 NovemberOve nedelje posetili smo OŠ "Miodrag Matić", zatim OŠ "Svetozar Marković", kao i OŠ "Jovan Ristić".
Svoje utiske iz poseta ustanovama koje smo obišli, dileme i sugestije unosite na Padlet tablu koja je tome namenjena.
Rok za postavljanje komentara na Padlet tabli je 7 dana od datuma posete ustanovi.
Komentari koje ostavljate na Padlet-u sastavni su deo Vašeg portfoila i sa Padleta iste možete direktno kopirati i uneti u portfolio, ili priložiti fotografije ekrana (screenshot).
|
| | | 2 November - 8 November
Ove nedelje smo razgovarali o modelima hendikepa. Pored prezentacije koja je data u prilogu, predlažem i da pogledate kratak animirani film koji predstavlja jedan pogled na osobe sa hendikepom: https://www.youtube.com/watch?v=9s3NZaLhcc4&ab_channel=GeoffAdams-Spink
Ukoliko ste zainteresovani za ovu temu, predlažem neku od sledećih aktivnosti:
- Potražite naslove u medijima koji se odnose na osobe sa smetnjama u razvoju i analizirajte iz ugla modela koji predstavljaju.
- Zapišite nekoliko stvari koje smatrate da osobe sa određenom vrstom hendikepa ne mogu uraditi (npr. osobe sa oštećenjem vida ne mogu igrati fudbal, osobe u invalidskim kolicima ne mogu plesati), a zatim istražite da li je Vaša tvrdnja tačna.
U nastavku je data:
- obavezna literatura: Jovanović, O., Rajović, V. (2015). Obrazovanje u školama i odeljenjima za učenike sa smetnjama u razvoju: koncepti i konteksti. U UNICEF (ur.), Analiza kvaliteta obrazovanja u školama i odeljenjima za učenike sa smetnjama u razvoju (5-23). Beograd: UNICEF i MPNTR:
- preporučena literatura: Andrews E.E. (2017) Disability Models. In: Budd M., Hough S., Wegener S., Stiers W. (eds) Practical Psychology in Medical Rehabilitation. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-34034-0_9
U drugom delu časa smo imali priliku da razgovaramo o socijalnoj inkluziji sa Katarinom, Anom i Aćimom.
U nastavku se nalazi link ka prilogu o usluzi stanovanja uz podršku koja je u Beogradu prestala sa radom 2016. godine:
Priliku da više saznate o temi ukidanja usluge stanovanja uz podršku imaćete i putem filma "Pravo na život" koji možete naći na ovom linku:
Pored toga, još jednom smo imali priliku da u prijatnoj atmosferi kafića "Zvuci srca" porazgovaramo kako sa predstavnicima udruženja "Dečje srce", tako i sa zaposleima u kafiću i u radionicama.
Ovogodišnje posete na kursu zatvorila je poseta OŠ "Dragan Kovačević", gde je Dominika Sidrenko sa nama delila svoje znanje.
Utiske iz poseta ustanovama koje smo obišli, dileme i sugestije unosite na Padlet tablu koja je tome namenjena.
Rok za postavljanje komentara na Padlet tabli je 7 dana od datuma posete ustanovi.
Komentari koje ostavljate na Padlet-u sastavni su deo Vašeg portfoila i sa Padleta iste možete direktno kopirati i uneti u portfolio, ili priložiti fotografije ekrana (screenshot).
|
| | | 9 November - 15 November
Ove nedelje upoznavali smo se sa dinamičkom procenom i prisetili nekih od postavki teorije Lava S. Vigotskog.
U prilogu se nalazi prezentacija koja je pratila predavanje, kao i literatura.
Budite slobodni da iako niste prisustvovali času učestvujete u osmišljenoj aktivnosti tako što ćete u Padlet tabli u vezi kognitivnog procenjivanja, uneti informacije prema navedenim instrukcijama i time doprineti uočavanju informacija koje se mogu dati nakon sprovođenja kognitivnog procenjivanja ne bi li se podržao razvoj konkretnog učenika.
Hvala!
Literatura:
Luković, S., Baucal, A., Tišma B. (2013). Dinamičko testiranje zone narednog razvoja testom za ispitivanje prvaka (TIP1). Primenjena psihologija, 6, 371-383
Obaveznu literatruru čine stranice od 371 do 376 (do odeljka "Predmet i ciljevi istraživanja")
Vulić, I., Jolić Marjanović, Z., Altaras Dimitrijević, A. (2014). Nastavničke ocene informativnosti i korisnosti izveštaja sa testiranja sposobnosti: Da li dinamička procena nudi više od statičke procene? Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 46, 118 - 144
Obaveznu literaturu čine stranice do 118 do 122 (do odeljka "Problem istraživanja")
Kako je reč o empirijskim radovima, budite slobodni da se uopoznate i sa njihovim nalazima, premda ne čine obaveznu literaturu kursa.
- Dinamička procena file
- Luković, S., Baucal, A., Tišma B. (2013). Dinamičko testiranje zone narednog razvoja testom za ispitivanje prvaka (TIP1). Primenjena psihologija, 6, 371-383 PDF document
- Vulić, I., Jolić Marjanović, Z., Altaras Dimitrijević, A. (2014). Nastavničke ocene informativnosti i korisnosti izveštaja sa testiranja sposobnosti Da li dinamička procena nudi više od statičke procene Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 46, 118 PDF document
|
| | | 16 November - 22 November
Ova nedelja je bila posvećena razgovoru o porodicama koje imaju člana sa smetnjama u razvoju. Ugostili smo Valeriju Majus Marinković koja nas je pustila da zavirimo u njeno roditeljsko iskustvo i u njen porodični život.
Obaveznu literaturu za ovu temu predstavljaju delovi knjige:
Davis, H. (2003). Savetovanje roditelja hronično obolele dece i dece ometene u razvoju (22-70). Beograd: Save the children.
Preporučenu literaturu čini:
DeMarle, D. J., and Le Roux, P. (2001). The life cycle and disability: Experiences of discontinuityinchild and family development. Journal of Loss & Trauma, 6, 29–43.
Davis, H. (2003). Savetovanje roditelja hronično obolele dece i dece ometene u razvoju (100-146). Beograd: Save the children.
Preporuka za portfolio:
Pogledajte dokumentarni film „Lazar“
(https://www.youtube.com/watch?v=ztdOotvbSFY&t=1705s&ab_channel=N1)
Razmislite o konstruktima koji se pojavljuju u filmu.
Izdvojite riziko faktore sa kojima se suočavaju porodice dece sa teškoćama iz spektra autizma
Izdvojite sisteme podrške ovih porodica.
|
| | | 23 November - 29 November
Danas smo imali priliku da ugostimo prof. dr Đurađa Stakića koji nas je upoznao sa delotvornim programima tretmana za decu i adolescente sa problemima i poremećajima ponašanja. U prilogu ćete pronaći prezentaciju sa predavanja. Na posednjem slajdu prezentacije nalaze se informacije o izvorima u okviru kojih se možete detaljnije upoznati sa ovom temom.
U prilogu se nalaze stranice knjige prof. Stakića - Delotvorni programi tretmana za decu i adolescente sa problemima i poremećajima ponašanja, a koje čine obaveznu literaturu kursa. Ostatak knjige prof. Stakića čini preporučenu literaturu koja vam je dostupna u biblioteci Odeljenja za psihologiju Filozofskog fakulteta.
|
| | | 30 November - 6 December
Doc. dr Luka Mijatović nam je govorio o psiho-socijalnim efektima oštećenja vida.
|
| | | 7 December - 13 December
Ova sekcija je posvećena temi podrške učenju i razvoju dece sa teškoćama iz spektra autizma.
▷Vaš zadatak je da se upoznate sa tri modela intervencije - Primenjena bihejvioralna analiza, DIR-Floortime i TEACCH. Možete koristiti linkove date u okviru prezentacije i druge izvore podataka o navedenim modelima intervencije.
▷Zatim uporedite modele po dimenzijama koje se Vama čine relevantnim. Neka od pitanja koje možete koristiti pri analizi jesu:
○Gde se odvija tretman?
○Ko sprovodi tretman?
○Ko započinje aktivnosti, odrasli ili dete?
○U kojoj meri su roditelji angažovani?
○Na koji način je opažen autizam?
○Koja filozofija/vrednosti stoji u osnovi programa?
○Koji program procenjujete kao najkorisniji za Vas kao budućeg stručnog saradnika/nastacvnika? Zašto?
▷Svoje odgovore stavite u portfolio.
▷Lični utisci i doživljaji nakon odgledanih snimaka su više nego dobrodošli.
|
| | | 14 December - 20 DecemberU nastavku je dat pregled preostalih časova na kursu:
09.12. Vođena izrada IOPa
16.12. Vođena izrada IOPa
23.12. Izrada IOPa u grupi – (budući) nastavnici i budući stručni saradnici
Do 30.12. formiranje parova za rad na izradi IOPa i informisanje nastavnika na olja.jovanovic@f.bg.ac.rs. Po slanju informacije o paru, biće vam prosleđena studija slučaja učenika za kog izrađujete IOP.
30.12. Panel diskusija sa gostima iz prakse
Ove nedelje smo se bavili koracima u izradi IOPa i bliže smo se upoznali sa izradom pedagoškog profila i formulisanjem dugoročnih ciljeva.
U prilogu možete naći važeći pravilnik i u okviru njega relevantne obrasce.
Na narednom času ćemo nastaviti sa izradom IOPa, te je potrebno da času prisustvujete sa popunjenim pedagoškim profilom i formulisanim dugoročnim ciljevima u oblastima koje ste definisali kao prioritetne.
Kolege koje su izostale sa ovog časa bi do narednog časa trebalo da popune pedagoški profil (Obrazac 2) za učenika V.M. i definišu dugoročne ciljeve u oblastima koje su prepoznate kao prioritetne (Obrazac 4), koristeći se prezentacijom. Studija slučaja učenika V.M. je takođe u prilogu.
|
| | | 21 December - 27 December
Danas smo nastavili da se bavimo izradom IOPa. U prilogu možete naći prezentaciju sa današnjeg časa koja se bavi ishodima, merama podrške i vrednovanjem IOPa.
Pored toga, u prilogu možete naći različite prateće materijale, i članak o ulozi IOPa u razvoju prakse koji predstavlja preporučenu literaturu.
Kovač Cerović, T., Jovanović, O., Pavlović Babić, D. (2016). Individual education plan as an agent of inclusiveness of the educational system in Serbia: Different perspectives, achievements and new dilemmas. Psihologija, 49(4), 431-445.
http://www.doiserbia.nb.rs/Article.aspx?ID=0048-57051604431K#.X9szt9hKhPY
Na narednom susretu ćemo imati kao goste studente, buduće nastavnike, hemije i istorije. U grupi sa njima ćete simulirati rad tima za pružanje dodatne podrške učeniku i raditi na razvoju individualnog obrazovnog plana. U prilogu se nalaze studije slučaja dva učenika za koje ćemo razvijati plan podrške. Ova aktivnost nosi 5 poena.
Kako je jedna od predispitnih obaveza na predmetu izrada IOPa za jednog učenika u paru ili individualno, potrebno je da do 30.12. pošaljete informaciju sa kim ćete raditi ovaj predispitni zadatak, kako biste dobili studiju slučaja. Ovu informaciju šaljete na olja.jovanovic@f.bg.ac.rs.
|
| | | 28 December - 3 January (Not available) |
| | | 4 January - 10 January
Poštovane koleginice i kolege,
Na kraju našeg zajedničkog kursa želimo da vam se zahvalimo na odgovornom odnosu prema zadacima i aktivnom učešću !
|
| |
| Skip Recent ActivityActivity since Tuesday, 19 November 2024, 10:18 PM
Nothing new since your last login Skip Latest News
24 Dec, 09:16 Olja Jovanovic
21 Dec, 08:55 Olja Jovanovic Link za pristup predavanju 23.12. more...
16 Dec, 11:48 Olja Jovanovic Link za pristup predavanju 16.12. od 16:45 more...
9 Dec, 18:02 Olja Jovanovic
9 Dec, 13:45 Olja Jovanovic Termin ispita u januarskom i februarskom ispitnom roku 2021. more...
7 Dec, 15:03 Olja Jovanovic Link za pristup predavanju 09.12. more...
27 Nov, 19:16 Olja Jovanovic Link za pristup predavanju 02.12. more...
24 Nov, 20:47 Olja Jovanovic Link za pristup radionici 25.11. more...
Skip Calendar
Sun |
Mon |
Tue |
Wed |
Thu |
Fri |
Sat |
---|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
Events Key |