Picture of Slavica Bukvić
Sindrom sagorevanja kod nastavnika i strategije prevladavanja stresa
by Slavica Bukvić - Wednesday, 8 April 2020, 07:32 PM
 
Кomentari
Picture of Marija Petrović
Re: Sindrom sagorevanja kod nastavnika i strategije prevladavanja stresa
by Marija Petrović - Saturday, 11 April 2020, 06:56 PM
 
Draga Slavice,
smatram da je nacrt istraživanja dobar. Što se tiče teorijskog okvira vidi se da si koristila relevantnu literaturu koja jasno govori o sindromu sagorevanja. Definisanje samog problema istraživanja možda je moglo biti jasnije npr. Prisutnost sindroma sagorevanja kod nastavnika i način njegovog prevladavanja ili nešto tome slično, samo dajem predlog za razmišljanje. Kada je reč o tehnici istraživanja verujem da si mislila na anketiranje a instrument koji ćeš koristiti je upitnik, verovatno se potkrala greška u pisanju. Istraživačka pitanja su jasno definisana. U upitniku koji ćeš koristiti za potrebe ispitivanja sve je jasno razrađeno, jedino mi nije najjasnije kako ispituješ izraženost stresa kod nastavnika? Da li u ovom prvom delu upitnika i to obuhvataš ili ne? Što se tiče predloga mera nakon istraživanja mislim da su svakako neophode ali me zanima da li ćeš taj predlog mera izraditi u saradnji sa školskim pedagogom i psihologom? Možda bi neka od aktivnosti mogla biti i radionica za nastavnike na temu: "Kako preovladati stres u školskom okruženju", koju bi realizovala sa pomenutim saradnicima u školi. Smatram da je istraživanje izuzetno važno za same nastavnike i za školu posebno deo koji govori o mehanizmima preovladavanja stresa. Kao što si u teorijskom delu rekla stres utiče ne samo na nastavnika kao pojedinca već se odražava i na odnos nastavnik-učenik, nastavnik-nastavnik i na sam kvalitet nastave pa je stoga veoma važno razviti dobar mehanizam da se stres pobedi.
Srdačan pozdrav!
Marija Petrović
Picture of Slavica Bukvić
Re: Sindrom sagorevanja kod nastavnika i strategije prevladavanja stresa
by Slavica Bukvić - Sunday, 12 April 2020, 06:02 PM
 
Draga Marija,

Zahvaljujem na komentarima, dobronamernim sugestijama i pitanjima, vidi se da si uložila značajan trud, prilikom čitanja mog nacrta.
Definisanje problema istraživanja treba posmatrati u kontekstu sa ciljem i zadacima. Kada tako čitam, deluje mi jasno. Da, može se razmišljati... Hvala ti na razmatranju.
Slažem se, da je tehnika anketiranja precizniji termin.
Što se tiče samog utvrđivanja izraženosti stresa kod nastavnika, može se posredno zaključiti, ako sindrom sagorevanja posmatramo kao reakciju na dugotrajan stres, povezan sa negativnim osećanjima, kao što je doživljaj emocionalne istrošenosti-jedna od dimenzija sindroma sagorevanja.
U zavisnosti od rezultata istraživanja, svakako se mogu uraditi preporuke u saradnji sa psiholozima i pedagozima škola koje su navedene u uzorku, kao i samo anketiranje.
Ideja da se sprovedu mere, nakon istraživanja je dobra, pokušaću da je dodam u potencijalni značaj istraživanja, malo sam samo u dilemi... oko "preovladavanja stresa".
Hvala, što si mi omogućila da poboljšam svoj nacrt istraživanja.

Pozdrav, Slavica B.