Picture of Stefan Veselinović
Odnos nastavnika prema grupnoj organizaciji nastave stručnih medicinskih predmeta
by Stefan Veselinović - Wednesday, 8 April 2020, 02:42 AM
 
Drage kolege, ovde možete napisati komentare na moj nacrt istraživanja. Svaka sugestija će mi značiti. Pozdrav.
Picture of Stefan Vilotić
Re: Odnos nastavnika prema grupnoj organizaciji nastave stručnih medicinskih predmeta
by Stefan Vilotić - Thursday, 9 April 2020, 10:55 PM
 
Dragi imenjače,

Za početak iznosim sve pohvale za tvoj nacrt istraživanja, jer smatram da si, prilikom njegovog koncipiranja, u osnovi ispunio sve važne stavke da bi nacrt bio kvalitetan. Istraživački problem je teorijski i empirijski dobro argumentovan, a cilj i zadaci istraživanja jasni, konkretni i međusobno usklađeni. Smatram i da je metodologija odgovarajuća, pri čemu ne bih imao da dodam nešto konstruktivno. U prvi mah sam pomislio da bi možda trebalo da uključiš u instrumente istraživanja i intervju, ali, posle naknadnog razmišljanja, shvatio sam da za istraživanje, na ovom nivou, to nije neophodno, jer bi intervju mogao uključiti u nekom narednom istraživanju koje bi se bavilo opsežnijom analizom istog fenomena, na mnogo manjem uzorku od navedenog u nacrtu. Drugim rečima, intervju bi ti koristio u drugom istraživanju koje bi bilo razrada ovog prvog koje tek treba da realizuješ. Ne treba izostaviti da si adekvatno istakao značaj istraživanja za tebe kao nastavnika, ali i za školstvo u celini, pri čemu mi se sviđa što si se u više navrata osvrnuo na svoja lična iskustva i zapažanja ovog problema.

Predloga za unapređenje nacrta imam nekoliko, doduše ne mnogo, ali nadam se da će ti koristi. Kao što rekoh, teorijski deo, u ovoj formi, već je adekvatno napisan i argumentovan. Za oko mi je zapalo da bi mogao da opširnije i preciznije definišeš pojam kooperativnog učenja i njegovu vezu sa grupnim oblikom rada, da bi čitalac mogao bolje da razume šta je to i kakve veze ima sa grupnim radom. Lično, iz tvog teksta sam uvideo odgovore na navedena pitanja, ali mi je falilo neko dodatno objašnjenje, jedna, dve rečenice koje bi to povezale i objasnile. Čini mi se, takođe, da bi pitanje nedostataka ili teškoća organizovanja grupne nastave moglo da se proširi, ali svakako proceni to pošto si upućeniji u materiju od mene.

Drugi predlozi su čisto tehničke prirode, najviše u vezi sa navođenjem literature. Ako se u tekstu pozivaš na nekog autora čiju si misao našao u delu drugog autora moraš u zagradi da navedeš i jednog i drugog u formi (prvi autor, godina izdanja prema drugi autor, godina izdanja). U spisku literature na kraju nacrta radove si u osnovi naveo kako treba, ali obrati pažnju na sitnice poput koji deo reference treba da ide u kurziv, kojim redosledom se šta piše (veruj mi društvenjaci jako cede oko citiranja, osetio sam na svojoj koži). Još bih ti savetovao da obratiš pažnju u teorijsko-empirijskom delu, ali i drugde, da li si sve termine i svoje tvrdnje objasnio kako treba, odnosno kako si želeo, i da li si ih povezao u skladnu i razumljivu celinu. Dešava se, uobičajena je pojava, da prilikom pisanja neke stvari misliš da se podrazumevaju i ne objasniš ih dovoljno, a onome ko čita i ko se ne razume u temu takve informacije fale. To se meni često dešava tokom pisanja, tako da nemoj da se uzrujavaš, uvek je korisno da bilo kakav tekst još neko pročita baš zbog toga.

Toliko za sad, nadam se da će ti biti korisni moji komentari, svakako kad pročitaš ovo možemo nastaviti dalju diskusiju, koju ćemo voditi i za moj nacrt, čim ti odgovorim na tvoje komentare koje si postavio.

Pozdrav,
Stefan
Picture of Stefan Veselinović
Re: Odnos nastavnika prema grupnoj organizaciji nastave stručnih medicinskih predmeta
by Stefan Veselinović - Friday, 10 April 2020, 11:10 PM
 
Dragi imenjače,

Pre svega ti zahvaljujem na vremenu koje si izdvojio za čitanje mog nacrta istraživanja. Takođe, hvala ti na svim pohvalama, sugestijama i predlozima.
Sve tvoje predloge ću uzeti u razmatranje i pravilno ih upotrebiti kako bih na što bolji način uradio konačnu verziju nacrta istraživanja.
Što se tiče tvojih prvih predloga, meni je fascinantno to što si mi pročitao misli!
big grin Naime, upravo sam to i želeo da popravim. U prvobitnoj verziji nacrta nisam ni spominjao kooperativno učenje, a potpuno je logično da ga spomenem, zapravo, kao novije shvatanje grupne nastave, odnosno grupnog oblika organizacije nastave. Apsolutno se slažem da je potrebno da preciznije definišem pojam kooperativnog učenja i njegovu povezanost sa grupnim oblikom rada. Takođe, o nedostacima i teškoćama grupne nastave može se dosta toga reći, ali je problem taj što literatura baš i ne govori toliko o tome, već više o prednostima takvog oblika rada, ali potrudiću se da još malo pretražim literaturu.
Što se tiče predloga o pisanju literature, proveriću svakako kako sam pisao, jer zaista može da se desi da sam pravio greške. Svakako, iako deluje jednostavno, pravilno pisanje literature ume da bude prilično komplikovano, kako ono pisanje u tekstu, tako i ono na kraju rada. Na to moram obratiti pažnju. Uistinu, sve to što je tehničke prirode, slabije mi ide... Nekada mislim da je dete od 7 godina tehnički pismenije od mene, ali sve se da naučiti. U prvobitnoj verziji sam kurziv koristio, međutim u drugoj nisam, ni sam ne znam zašto, tako da ću i to popraviti.
Slažem se i sa tim da bi trebalo da objasnim pažnju da li sam sve termine i tvrdnje objasnio kako treba. Prosto, nekada mislim da ne bi trebalo previše da detaljišem, a desi mi se onda nekada i da ne kažem suštinu. A suština se ne može uvek reći baš sažeto, jednostavno je tako.
Još jednom ti zahvaljujem na svim komentarima, zaista su mi značili, a mi svakako nastavljamo da komuniciramo i dalje o našim radovima, a samim tim i učimo.

Pozdrav,
Stefan