Drage kolege,
Pročitao sam vaš rad dva puta iako mi je već nakon prvog čitanja bilo jasno šta želite da istražite i stičem utisak da bi ovo istraživanje bilo potpuno smisleno.
Problem od koga polazite zaista postoji, a primetno je da je saradnja dveju institucija (škole i muzeja) na niskom nivou. Saradnja koja trenutno postoji svodi se, skoro uvek, na organizovane posete usled nekih kulturnih dešavanja.
Dobro je što želite da ispitate upravo stavove nastavnika i na to se usredsredite. Iako na prvi pogled deluje da je stav nešto što je jako usko, on, ukoliko se ne varam, ima tri osnovne komponente. Instrumente koje ste naveli da ćete koristiti, opisuju upravo te tri osnovne komponente stavova, što znači da ste detaljno čitali literaturu i tačno definisali šta želite da istražujete, bez lutanja.
Dakle, problem je jasan, relevantan, razrađen je teorijski okvir problema, opisana tehnika i instrumenti u okviru te tehnike. Takođe, po mom mišljenju, cilj i zadaci istraživanja su konkretni.
Moja jedina sugestija je da još malo opišite potencijalni značaj istraživanja, odnosno, koji bi značaj bio za vas kao nastavnike, a koji za nastavnu praksu i/ili školu.
Zanima me zašto ste se odlučili za jednu osnovnu i jednu srednju školu? Da li planirate da poredite rezultate, odnosno da se fokusirate na komparativno istraživanje ili nešto drugo? Vidim da ste napisali da vam mogući uzorak mogu biti i nastavnici iz dve osnovne škole sa iste teritorije pa, ukoliko možete objasnite to oko uzorka još malo.
Zaista, to su sve finese. Smatram da je rad veoma dobar i ovako.
Uskoro ću postaviti i moj rad, stoga, očekujem vaše sugestije, primedbe... Sve prihvatam, upravo zbog toga što se na ovakav način može dosta naučiti, a svakako i primeniti u praksi radi poboljšanja kvaliteta nastave i poimanja važnosti uloga nastavnika... Širenja pogleda na svet.
Veliki pozdrav,
Stefan Veselinović