|
Dobrodošli na predmet
Psihologija dece s potrebom za dodatnom podrškom/Vaspitno obrazovni rad sa decom sa potrebom za dodatnom podrškom
U prilogu se nalaze osnovne informacije o kursu, kao i plan rada na kursu. Ovaj plan je podložan izmenama, u zavisnosti od raspoloživosti gostujućih predavača i ustanova koje posećujemo, kao i u zavisnosti od epidemiološke situacije. Poslednje potvrđene informacije će uvek biti unete u kalendar koji se nalazi u donjem desnom uglu.
Na sledećem linku možete pratiti broj ostvarenih poena za učešće u nastavi.
U nastavku se nalazi link ka Padlet tabli na kojoj ćete objavljivati svoje utiske nakon poseta ustanovama koje smo tokom semestra imali prilike da posetimo. Bitno je da nakon poseta u tablu upišete svoj komentar, dilemu, pitanje... a koji se odnose na ili su inspirisani onim što ste uočili ili čuli tokom same posete. Objave na Padletu deo su Vašeg portfolia i bitno je da ih blagovremeno postavite.
Adrese predavača na kursu:
doc. dr Olja Jovanović: olja.jovanovic@f.bg.ac.rs
Dejana Mutavdžin: dejana.mutavdzin@f.bg.ac.rs
U okviru kursa ćete imati i domaće zadatke, koji će biti označeni plavom bojom.
Prvi zadatak za vas je da fotografišite situaciju/kontekst koji za Vas predstavlja inkluziju i/ili ekskluziju. Fotografiju možete preuzeti i sa interneta. Kratko navedite zašto to za Vas predstavlja inkluziju/ekskluziju.
Fotografiju i kratko obrazloženje objavite najkasnije do 13.10. na:
https://padlet.com/oljajovanovic/b87u190ileeog54r
| |
| 2 November - 8 November
Ove nedelje smo razgovarali o modelima hendikepa. Pored prezentacije koja je data u prilogu, predlažem i da pogledate kratak animirani film koji predstavlja jedan pogled na osobe sa hendikepom: https://www.youtube.com/watch?v=9s3NZaLhcc4&ab_channel=GeoffAdams-Spink
Ukoliko ste zainteresovani za ovu temu, predlažem neku od sledećih aktivnosti:
- Potražite naslove u medijima koji se odnose na osobe sa smetnjama u razvoju i analizirajte iz ugla modela koji predstavljaju.
- Zapišite nekoliko stvari koje smatrate da osobe sa određenom vrstom hendikepa ne mogu uraditi (npr. osobe sa oštećenjem vida ne mogu igrati fudbal, osobe u invalidskim kolicima ne mogu plesati), a zatim istražite da li je Vaša tvrdnja tačna.
U nastavku je data:
- obavezna literatura: Jovanović, O., Rajović, V. (2015). Obrazovanje u školama i odeljenjima za učenike sa smetnjama u razvoju: koncepti i konteksti. U UNICEF (ur.), Analiza kvaliteta obrazovanja u školama i odeljenjima za učenike sa smetnjama u razvoju (5-23). Beograd: UNICEF i MPNTR:
- preporučena literatura: Andrews E.E. (2017) Disability Models. In: Budd M., Hough S., Wegener S., Stiers W. (eds) Practical Psychology in Medical Rehabilitation. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-34034-0_9
U drugom delu časa smo imali priliku da razgovaramo o socijalnoj inkluziji sa Katarinom, Anom i Aćimom.
U nastavku se nalazi link ka prilogu o usluzi stanovanja uz podršku koja je u Beogradu prestala sa radom 2016. godine:
Priliku da više saznate o temi ukidanja usluge stanovanja uz podršku imaćete i putem filma "Pravo na život" koji možete naći na ovom linku:
Pored toga, još jednom smo imali priliku da u prijatnoj atmosferi kafića "Zvuci srca" porazgovaramo kako sa predstavnicima udruženja "Dečje srce", tako i sa zaposleima u kafiću i u radionicama.
Ovogodišnje posete na kursu zatvorila je poseta OŠ "Dragan Kovačević", gde je Dominika Sidrenko sa nama delila svoje znanje.
Utiske iz poseta ustanovama koje smo obišli, dileme i sugestije unosite na Padlet tablu koja je tome namenjena.
Rok za postavljanje komentara na Padlet tabli je 7 dana od datuma posete ustanovi.
Komentari koje ostavljate na Padlet-u sastavni su deo Vašeg portfoila i sa Padleta iste možete direktno kopirati i uneti u portfolio, ili priložiti fotografije ekrana (screenshot).
|
|