Слика Вера (Vera) Вратуша (Vratuša)
Одговор: Ideologija i vrednosno stanovište
написао/ла Вера (Vera) Вратуша (Vratuša) - петак, 6. фебруар 2009., 13:06

Овај рад оставља отвореним питања која намеће и читање ваших преосталих прилога на страницама Социологије сазнања на адресама http://147.91.75.42/moodle/mod/forum/discuss.php?d=813 и http://147.91.75.42/moodle/mod/forum/discuss.php?d=814:

1) Догод постоји посебан интерес великих друштвених група са супротстављеним местима у друштвеној подели рада и моћи за доминацијом или барем опстанком супротстављених теорија природних закона, нису ли и природне науке подједнако изложене друштвеним утицајима као и хуманистичке дисциплине ? Не би ли било неопходно да се позабавите са полемиком коју је изазвала Bloor -ова аргументација изнета у «строгом програму»?

2) Не одликује ли свест потлачених класа већи степен потенцијалне уопштљивости њиховог партикуларног интереса него што је то случај са свешћу владајућих класа?

3) Да ли су сви начини мишљења доиста "подједнако легитимни"?

Овај рад отвара још једно поље отворених питања за даље истраживање - постоји ли и у чему је тачно разлика између идеологије, вредности и интереса?

Ако по вама сваки човек « кроз процес социјализације формира базичну структуру властите личности », усваја «идејно политичко вредносна опредељења», «форме мишљења стечене социјализацијом», «начине, форме заступања вредносног становишта» који су «проистекли из различитих и бројних друштвено-егзистенцијалних укорењености» и који «остају углавном неизмењени» (на исти начин говорите и о идеолошком мишљењу у тоталном и општем значењу код Манхајма), како онда те исте вредности и тако формиране могу да буду и «исходиште избора између различитих начина мишљења» у случају интелигенције (коју ви поистовећујете са интелектуалцима а да то не образлажете)? Не вртите ли се у кругу у покушају да разликујете идеологију од вредности и друштвено-структурално утемељених егзистенцијалних интереса? Не би ли требало да се позабавите непосредно питањем управо могућности мењања «базичне структуре личности» и преласка на интересно, идеолошко и вредносно становиште друштвене групације из које не потичемо?