"Monogamska porodica razlikuje se od sindijazmicke mnogo vecom cvrstinom bracne veze,koja se sada vise ne moze raskidati po volji obe strane"."Sada po pravilu moze samo jos muz da je raskine i da otera svoju zenu."(Engels,71.str.)
Sindijazmicka porodica zasniva se na labilnom karakteru bracne veze,gde deca pripadaju majci i obe strane mogu raskinuti brak,a u monogamskoj porodici,deca pripadaju muzevima.
"Na taj nacin monogamija se nikako ne javlja u istoriji kao izmirenje muskarca i zene,a jos daleko manje kao njegov najvisi oblik."(Engels,75.str.)
Misli se na 4 tipa prelaza:grupni-punalua-sindijazmicki-monogamski brak,pa se opovrgava logican zakljucak da se muskarac i zena sve vise individualno emotivno vezuju.
"On je u porodici burzuj,a zena predstavlja proletarijat."(Engels,85,str.)"Demokratska republika ne ukida suprotnost obe klase,ona,naprotiv,tek pruza tlo na kome ce se borbom resiti suprotnost."(Engels,85.str.)
Misli se na ekonomsku prevlast muza,kao nosioca nasledne imovine.
"Moze li isceznuti prostitucija,a da sobom ne povuce u propast monogamiju?"(Engels,88.str.)
Pominje se drugi aspekt monogamije pored heterizma muskarca,prostitucija zene kao ekonomsko olaksanje,a ne kao zadovoljstvo,sto je slucaj muskog heterizma.
"Dakle,ono sto mozemo danas naslucivati o uredjenju polnih odnosa posle predstojeceg uklanjanja kapitalisticke proizvodnje pretezno je negativnog karaktera,ogranicava se najvise na ono sto nestaje."(Engels,95.str.)
Nestaju prevlast muza i nerazresivost braka.Nastace veca sloboda brakorazvodne parnice,zato sto se smatra da ce ravnopravni ekonomski polozaj dati vecu hrabrost zenama da odstupe od ljubavi koja nije dugotrajna i u tom smislu ne gradi moralno zasnovan brak.
Literatura:Fridrih Engels,Poreklo porodice privatne svojine i drzave