Верзија за штампу

У овај речник унeсите цитате типичних представника појединих теоријско- методолошких приступа истраживању друштвeних условa развојa сазнања и утицаја идеја у друштвено историјском развоју, у којима они или оне дефинишу cвоје општe схвaтaњe (социологијe) (са)знања као и појединe кључне појмове одговарајућег приступа као што су "идоли"...F. Bacon-а, "Ordo Amoris"... M. Scheler-a, "тоталитет", "класна свест"... G. Lukacs-а, "утопија", "слободно лебдећа интелигенција"...K. Mannheim-а, "хисторицизам", "оповргавање хипотезе", "отворено друштво"...K. Poper-а, "друштвенa конструкцијa ствaрности"...P. Berger-a...

Пошто уз помоћ миша одете на електронку адресу за Додај нови појам, у рубрику "Појам" унесите ВЕЛИКИМ СЛОВИМА појам који обрађујете, иза цртице - напишите прво слово Имена и Презиме аутора којега цитирате, па иза још једне цртице - "Између знакова навода" назив дела из којег је цитат узет.

У рубрику "кључне речи" унесите поред термина којим се означава појам који обрађујете синониме и појмове теоријски повезане са појмом који уносите у речник а помињу се у вашем цитату, једну по једну у нови ред, а не само одвојено зарезом.

У рубрику "Дефиниција" унесите између знакова навода само цитате, без вашег коментара или парафразирања. Тамо где изостављате делове текста, ставите три тачкице...

Након самог цитата, наведите презиме и име аутора, годину првог објављивања текста из којег је цитат преузет у загради, годину цитираног издања, тачан назив тог текста, назив књиге или часописа у којем је цитирани текст поново објављен, назив издавача, место цитираног издања, број тома сабраних дела или часописа, број стране или електронску адресу издања на интернету.

Трудите се да пронађете и језгровите цитате дефиниција истих појмова (нпр. идеологије) код типичних представника разних теоријско - методолошких оријентација, као предрадњу за уношење резимеа основних типова тумачења одабраног појма својим речима у РЕЧНИК СОЦИОЛОГИЈЕ САЗНАЊА


Пошто исправите евентуалне грешке у прекуцавању цитата, штриклирајте рубрику "овај унос биће аутоматски повезан" уколико то већ није случај и притисните на дугме "сачувај промене".

Тада у "облачић" унесите коментар цитата - своје тумачење цитата односно одређења појма, указивање на евентуалне нејасноће или отворена питања, упућивање на појмове и упоређивање са појмовима повезанима с датим појмом код истог и/или других аутора ...

Молим све учеснике да уносите податке ћириличним писмом да би вашу одреницу и коментар регистровао претраживач подешен на ћирилицу на овом сајту.



Преглед речника коришћењем овог индекса

Специјално | А | Б | В | Г | Д | Ђ | Е | Ж | З | И | J | K | Л | Љ | М
Н | Њ | O | П | Р | С | Т | Ћ | У | Ф | Х | Ц | Ч | Џ
Ш | СВЕ

О

Слика Ana Biresev
написао/ла Ana Biresev - петак, 24. октобар 2008., 12:09
 

Учинити објективирање субјекта објективирања предусловом научног објективирања, значи не само настојати да се на научну праксу примене научне методе објективирања (као у случају Garfinkela), већ то значи расветлити друштвене услове могућности конструкције, тј. друштвене услове социолошке конструкције и друштвене услове субјекта те конструкције.“ ...

... „Рад објективирања субјекта објективирања мора се одвијати на три нивоа: најпре треба објективирати положај субјекта објективирања у глобалном друштвеном простору, његово порекло и трајекторију, његову друштвену и религијску припадност ... затим треба објективирати положај који заузима у пољу специјалиста (и положај тог поља, те дисциплине у пољу друштвених наука) будући да свака дисциплина има своје традиције и своје националне партикуларизме, своје обавезне проблематике, своје навике мишљења, своја веровања и своје очигледности које сви деле, своје обичаје и посвете, своје принуде по питању објављивања резултата, своје специфичне цензуре, а да не говоримо о читавом скупу претпоставки уписаних у целокупну историју специјалности (академско несвесно); треће, треба објективирати све оно што је у вези са припадањем схоластичком универзуму, посвећујући посебну пажњу илузији о одсуству илузије, илузији о чистом, апсолутном, ‘безинтересном’ гледишту.“

(превела А. Б.)

Bourdieu, Pierre (2001): Science de la science et réflexivité, Paris: Éditions Raisons dagir, p. 182-183

 
Кључне речи: