У овај речник уносите цитате типичних представника појединих теоријско- методолошких приступа истраживању друштва у којима они или оне дефинишу кључне појмове одговарајућег приступа као што су "друштвена чињеница" , "функционална анализа", "солидарност", "аномија" ... Емила Диркема, "друштвено делање", "разумевање", "идеални тип", "рационализација" ...Макса Вебера, "економска формација друштва", "нови материјализам", "дијалектика", "отуђење" ...Карла Маркса...
У рубрику "Концепт" унесите ВЕЛИКИМ СЛОВИМА појам који обрађујете, иза цртице - напишите Прво слово имена и Презиме аутора којега цитирате, па иза још једне цртице - "Између знакова навода" назив дела из којег је цитат узет.
У рубрику "Кључне речи" унесите синониме и термине појмовно - теоријски повезане са појмом који уносите у речник а помињу се у вашем цитату, један по један у нови ред, а не одвојено зарезом.
У рубрику "Објашњење" уносите између знакова навода само цитате, без вашег коментара или парафразирања. Тамо где изостављате делове текста, ставите три тачкице...
Након самог цитата, наведите презиме и име аутора, годину првог објављивања текста из којег је цитат преузет у загради, годину цитираног издања, пун назив тог текста, назив књиге или часописа у којем је цитирани текст поново објављен, назив издавача, место цитираног издања, број тома сабраних дела или часописа, број стране или електронску адресу издања на интернету.
Трудите се да пронађете и језгровите цитате дефиниција истих појмова (нпр. моћи) код типичних представника разних теоријско - методолошких оријентација, као предрадњу за уношење резимеа основних типова тумачења одабраног појма својим речима у РЕЧНИК ТЕОРИЈА И МЕТОДА ИСТРАЖИВАЊА ДРУШТВА
Пошто исправите евентуалне грешке у прекуцавању цитата, штриклирајте рубрику "овај унос биће аутоматски постављен", уколико то већ није случај и притиснете на дугме "сачувајте промене".
Тада у "облачић" унесите коментар цитата - своје тумачење цитата односно резимирање одређења појма својим речима остајући верни изворнику, указивање на евентуалне нејасноће или отворена питања, упућивање на појмове и упоређивање са појмовима повезанима с датим појмом код истог и/или других аутора ...
Молим све учеснике да уносите податке ћириличним писмом да би вашу одредницу и коментар регистровао претраживач подешен на ћирилицу на свим страницама ТИМИД.
Једна од техника која се може применити приликом уношења одредница у речник цитата је проналажење на интернету већ готових цитатa "познатих" о појединим појмовима и појавама и сместити их као изворе за прву тему. Предност ове технике је поред уштеде у времену, одсуство бриге око ауторских права када се ради о дужим изводима - довољно је навести тачну интернет адресу.
Друга могућа техника захтева више рада око проналажења "згодних" цитата преко индекса у штампаним књигама и њиховог укуцавања у одговарајућу рубрику, не заборављајући јасно исцрпне библиографске податке о извору.
"Награда" за упражњавање ове технике је дознавање ствари које раније нисмо знали. Тражећи тако шта су Маркс и Енгелс све изјавили о Контовом позитивизму у "Делима", открила сам да је Енгелс водио коресподенцију са немачким социологом Фердинандом Тенијесом, познатим по разликовању заједнице и друштва, због којег га многи историчари теорија сврставају међу формалисте у социологији. Да се не ради само о имењаку и презимењаку сугерише и чињеница да се Енгелс обраћа својем коресподенту са "поштовани професоре"!
Special | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O
P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | ALL
M |
---|
MEХАНИЧКА СОЛИДАРНОСТ - Е. Диркем - '' О подели друштвеног рада'' | |||
---|---|---|---|
'' ...Ова солидарност хе састоји се исклјучиво у општој и неодређеној привржености појединца групи, него истовремено чини складним појединости кретања. Заиста, како су ти колективни покретачи свуда исти, они свуда производе исте последице. Доследно томе, сваки пут кад ступе у дејство, воље се покрећу спонтано и у истом смислу са целином. То је она солидрност коју изражава азнено право...сила која је повређена кривичним делом и која га сузбија јесте иста; она је производ најбитнијих друштвених сличности, и има за последицу да одржава друштвену кохезију која проистиче из тих сличности. То је она сила коју кривично право штити против сваког слабљења, захтевајући истовремено од свакога од нас известан минимум сличности без којих би појединац представљао претњу за јединство друштвеног тела, и намећући нам поштованје симбола који изражава и сажима те сличности јамчећи за нјих истовремено. (страна 140) ... Постоји једна друштвена солидарност која долази отуда што је известан број станја свести заједнички свим члановима истог друштва. Она је та коју казнено право материјално оличава, бар у ономе чега она има сутинског. Удео који нјој припада у општој инеграцији друштва зависи очигледно од ширег или ужег обима друштвеног живота који обухвата и регулише заједничка свест. Уколико има више разноврних односа у којима се осећа дејство ове последнје, утолико већој мери и она ствара споне које везују појединца за групу; уколико, према томе, друштвена кохезија потпуније потиче из тог узрока утолико више носи и њен жиг. Али, са друге стране, сам број тих веза је сразмеран броју казнених правила; одрђујући који део правног апарата представља кривично право, ми ћемо дакле истовремено измерити релативну снагу те солидарности. '' (страна142) Емил Диркем, О подели друштвеног рада, Просвета, Београд 1972. | |||
|