У овај форум унесите своје примедбе и предлоге у вези текста о форми семинарског рада, о садржају постојеће скале за оцењивање семинарских радова и њену примену, као и предлоге за њену измену и стандардизацију употребе
ФОРМA СЕМИНАРСКОГ РАДА (ИЗВЕШТАЈА O ИСТРАЖИВAЊУ)
1. Постaвљaњe проблема:
• самостално (без плагирања) формулишите питање на које тражите одговор , објашњење или тумачење
• образложите в a ж н o с т истраживања тог питања зa унапређивање и примену нашег сазнања у предвиђању битних аспеката промене структуре или ре-конструисања друштвене стварности;
• привуците пажњу читалаца/слушалаца навођењем карактеристичних илустрација испитиваног проблема, избегавајући неутемељена уопштавања и пристрасне формулације
• дефинишите циљ истраживања у облику проверавања (Poper: оповргавања ) хипотезе, предвиђања изведеног из неке теорије или резултата претходних теоријских и емпиријских истраживања
2. Преглед досадашњих истраживања у служби теоријско - методолошког прецизирања истраживачке хипотезе
- известите о оним налазима других истраживача који су релевантни за формулисање и тестирање властите хипотезе, наведите презиме цитираног аутора, годину издања његовог или њеног текста и број стране
• у емпиријском истраживању дефинишите и операционализујте кључне појмове тако да претпоставке о корелационој/узрочној повезаности између зависне/их и независне/их варијабли буду искуствено проверљиве, упоредљиве и мерљиве
• одговорите на очекивана питања унутрашње критике (адекватност операционализације појмова, утицај формулација на одговоре) и спољашње критике (репрезентативност узорка и уопштљивост налаза) на ваљаност вашег истраживања
• поновите туђе истраживање на другој популацији и/или у друго време, спроведите ново истраживање узрочника противречних предвиђања која се могу извести из различитих теорија и недоследних налаза разних истраживача или користите статистичке годишњаке на пример Републичког Завода за статистику на адреси http://webrzs.stat.gov.rs/axd/god.htm
• опишите употребљени узорак, истраживачке инструменте и технике прикупљања, анализе и синтезе података, како би други истраживачи могли да понављањем ваше истраживачке процедуре провере поузданост добијених резултата
3. Представљање властитих налаза
• У случају емпиријског истраживања наведите релативну, у процентима изражену учесталост појаве свих категорија опажања/ тумачења/ одговора, унапред «затворених» или накнадно утврђених кодирањем одговора на «отворена» питања конструисана за мерење зависне/их варијабли
• табеларно и графички прикажите да ли и колико одступају од средњих вредности за читаву популацију одговори специфичних група испитаника, класификованих према независној/им варијавли/ама
4. Дискусија налаза
• на темељу приказаних налаза констатујте да ли је ваша хипотеза потврђена, оповргнута, или је треба преформулисати, на која питања тек треба одговорити у будућим истраживањима уводећи допунске независне варијабле
5. Закључак
• сажето резимирајте главне циљеве и налазе датог истраживања те планове будућих
6. Коришћена литература
• на крају писаног рада/извештаја наведите све коришћене изворе азбучним/абецедним редом првог слова презимена аутора, име (средње слово ), годину објављивања , назив текста у часопису или књизи међу знацима «навода», назив књиге или часописа италиком , назив издавача куће, место издавања, од које до које стране, или прецизан URL за извор доступан у електронском облику
УСМЕНА ПРЕЗЕНТАЦИЈА СЕМИНАРСКОГ РАДА
је вештина која се усавршава кроз пажљиве припреме и упорно вежбање. Tрудите се да не читате, да остварите контакт очима са публиком, да изговарате реченице јасно и разговетно, да гестикулације умерено користите у функцији изговореног садржаја, настојите да “увучете” присутне у расправу.
Приликом писања семинарских радова имајте у виду да ће ваши прилози бити оцењени на скали од 1 (недовољно) до 5 (одлично) према степену у којем садрже следеће димензије одговора на постављени проблем, тему или задатак:
I . одговорено је без прављења чињеничних грешака на битне аспекте теме/задатка
II . тезе су јасно формулисане
III . опште, посебне и појединачне тезе логично су распоређене
IV. тезе су поткрепљене позивањем на изворе
V. самостално је изложено властито тумачење или формулисани правци даљег истраживања датог проблема
Сводна оцена ће бити израчуната као аритметички просек из пет оцена за свих пет димензија вашег писаног рада.
Предлажем да сви искористимо прилику да оценимо властите есеје и есеје осталих учесника курса према постојећим критеријумима или онима које сами прецизирамо у циљу извлачења поука за писање будућих писаних радова као што су на пример усредсређивање у уводу на формулисање властитог истраживачког проблема/одговарање на постављено питање, јасно и читко организовање раз рад е аргументације, илустровање теза позивањем на изворну литературу, самостално закључивање ...и друге које ви формулишете.
ФОРМA СЕМИНАРСКОГ РАДА (ИЗВЕШТАЈА O ИСТРАЖИВAЊУ)
1. Постaвљaњe проблема:
• самостално (без плагирања) формулишите питање на које тражите одговор , објашњење или тумачење
• образложите в a ж н o с т истраживања тог питања зa унапређивање и примену нашег сазнања у предвиђању битних аспеката промене структуре или ре-конструисања друштвене стварности;
• привуците пажњу читалаца/слушалаца навођењем карактеристичних илустрација испитиваног проблема, избегавајући неутемељена уопштавања и пристрасне формулације
• дефинишите циљ истраживања у облику проверавања (Poper: оповргавања ) хипотезе, предвиђања изведеног из неке теорије или резултата претходних теоријских и емпиријских истраживања
2. Преглед досадашњих истраживања у служби теоријско - методолошког прецизирања истраживачке хипотезе
- известите о оним налазима других истраживача који су релевантни за формулисање и тестирање властите хипотезе, наведите презиме цитираног аутора, годину издања његовог или њеног текста и број стране
• у емпиријском истраживању дефинишите и операционализујте кључне појмове тако да претпоставке о корелационој/узрочној повезаности између зависне/их и независне/их варијабли буду искуствено проверљиве, упоредљиве и мерљиве
• одговорите на очекивана питања унутрашње критике (адекватност операционализације појмова, утицај формулација на одговоре) и спољашње критике (репрезентативност узорка и уопштљивост налаза) на ваљаност вашег истраживања
• поновите туђе истраживање на другој популацији и/или у друго време, спроведите ново истраживање узрочника противречних предвиђања која се могу извести из различитих теорија и недоследних налаза разних истраживача или користите статистичке годишњаке на пример Републичког Завода за статистику на адреси http://webrzs.stat.gov.rs/axd/god.htm
• опишите употребљени узорак, истраживачке инструменте и технике прикупљања, анализе и синтезе података, како би други истраживачи могли да понављањем ваше истраживачке процедуре провере поузданост добијених резултата
3. Представљање властитих налаза
• У случају емпиријског истраживања наведите релативну, у процентима изражену учесталост појаве свих категорија опажања/ тумачења/ одговора, унапред «затворених» или накнадно утврђених кодирањем одговора на «отворена» питања конструисана за мерење зависне/их варијабли
• табеларно и графички прикажите да ли и колико одступају од средњих вредности за читаву популацију одговори специфичних група испитаника, класификованих према независној/им варијавли/ама
4. Дискусија налаза
• на темељу приказаних налаза констатујте да ли је ваша хипотеза потврђена, оповргнута, или је треба преформулисати, на која питања тек треба одговорити у будућим истраживањима уводећи допунске независне варијабле
5. Закључак
• сажето резимирајте главне циљеве и налазе датог истраживања те планове будућих
6. Коришћена литература
• на крају писаног рада/извештаја наведите све коришћене изворе азбучним/абецедним редом првог слова презимена аутора, име (средње слово ), годину објављивања , назив текста у часопису или књизи међу знацима «навода», назив књиге или часописа италиком , назив издавача куће, место издавања, од које до које стране, или прецизан URL за извор доступан у електронском облику
УСМЕНА ПРЕЗЕНТАЦИЈА СЕМИНАРСКОГ РАДА
је вештина која се усавршава кроз пажљиве припреме и упорно вежбање. Tрудите се да не читате, да остварите контакт очима са публиком, да изговарате реченице јасно и разговетно, да гестикулације умерено користите у функцији изговореног садржаја, настојите да “увучете” присутне у расправу.
Приликом писања семинарских радова имајте у виду да ће ваши прилози бити оцењени на скали од 1 (недовољно) до 5 (одлично) према степену у којем садрже следеће димензије одговора на постављени проблем, тему или задатак:
I . одговорено је без прављења чињеничних грешака на битне аспекте теме/задатка
II . тезе су јасно формулисане
III . опште, посебне и појединачне тезе логично су распоређене
IV. тезе су поткрепљене позивањем на изворе
V. самостално је изложено властито тумачење или формулисани правци даљег истраживања датог проблема
Сводна оцена ће бити израчуната као аритметички просек из пет оцена за свих пет димензија вашег писаног рада.
Предлажем да сви искористимо прилику да оценимо властите есеје и есеје осталих учесника курса према постојећим критеријумима или онима које сами прецизирамо у циљу извлачења поука за писање будућих писаних радова као што су на пример усредсређивање у уводу на формулисање властитог истраживачког проблема/одговарање на постављено питање, јасно и читко организовање раз рад е аргументације, илустровање теза позивањем на изворну литературу, самостално закључивање ...и друге које ви формулишете.
(There are no discussion topics yet in this forum)