Drage koleginice i kolege,
U prilogu se nalaze poeni za izradu IOPa u grupi.
Povratne informacije kolega sa Odeljenja za istoriju i kolega sa Hemijskog fakulteta su izuzetno pozitivne, pri čemu su posebno naglašavali saradnički odnos koji ste uspostavili u grupama.
Bili ste analitični u izdvajanju jakih strana deteta i identifikovanju oblasti u kojima mu/joj je potrebna dodatna podrška, formulacije su najvećim dijelom specifične i pozitivno formulisanje. Izdvojene prioritetne oblasti i dugoročni ciljevi proizilaze iz opisa djeteta. Posebnu kreativnost ste pokazali u osmišljavanju mjera podrške, koje su smislene, realistične i motivišuće.
Skrenula bih vam pažnju na dvije stvari:
1. Podsjetite se karakteristika dobro formulisanih kratkoročnih ciljeva. Između ostalog ciljevi bi trebalo da koriste vidljiva ponašanja kao cilj (npr. ne "učenik razume", već "učenik tačno odgovara na pitanja o tekstu"), a istovremeno da budu mjerljivi (npr. u 5 od 10 slučajeva).
2. U okviru pedagoškog profila desna kolona služi da opišete teškoće i potrbe za podrškom. Dakle, potrebno je da opišete i aktuelni nivo funkcionisanja učenika u oblasti u kojoj mu/joj je potrebna podrška kako biste mogli postaviti ciljeve (npr. "Kada ne uspjeva samostalno da uradi zadatak, učenik odustaje od zadatka i počinje da ometa čas, najčešće bacajući pribor ili dozivajući druge učenike. Učeniku je potrebna podrška u razvijanju tolerancije na frustraciju.").
Pozdrav!